Opname

Toestelbeheer, Leveranciersbeoordeling en gebruik van Teams - AZ Vesalius

  • 1 June 2023
  • 0 reacties
  • 168 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Op dinsdag 23 mei organiseerden wij een klantevent, speciaal voor onze Belgische Medische laboratoria. Bijna 70 Zenya gebruikers kwamen samen in Kasteel Tivoli in Mechelen om kennis te delen en elkaar te ontmoeten. Dr. @Bram Ngo - klinisch bioloog AZ Vesaliusverzorgde een klantsessie en vertelde hier meer over toestelbeheer, leveranciersbeoordeling en het gebruik van Teams in Zenya. 


Bekijk hieronder de opname of lees de samenvatting van deze sessie terug. 

 

Samenvatting

Dr. Bram Ngô toonde als eerste een foto van hoe de inhoud van kasten er meestal uitziet in een labo. Deze foto was voor iedereen aanwezig volledig herkenbaar. Een kast vol met kaften van alle toestellen, waar je niet snel de nodige informatie in kan terugvinden. Hij was na de herkenbare reacties dan ook enthousiast om in hun live-omgeving van Zenya te mogen toelichten hoe hij dit probleem heeft aangepakt.

Toestelbeheer
In het labo van AZ Vesalius heeft men op elk van de 241 toestellen een QR-code geplakt zodat men snel de juiste informatie kan terugvinden op de kaart per toestel. Belangrijk hierbij is dat alle informatie overal beschikbaar is en men dus niet in de buurt van deze kast dient te zijn om informatie terug te vinden. Dr. Bram Ngô gaf ook aan dat dit veel rust geeft tijdens een externe audit (de externe auditoren in de zaal konden dit zeker beamen).

Een andere belangrijke troef is dat alles aan elkaar gekoppeld kan worden. Bijvoorbeeld documenten in Zenya DOC die worden gekoppeld aan het juiste toestel. Dr. Bram Ngô geeft wel aan dat men nog wel niet ten volle gebruik maakt van alle mogelijke koppelingen met Zenya FLOW en CHECK. In de taakschema’s worden wel al de geplande onderhouden van ieder toestel opgenomen, welke op gebruikersniveau gelogd worden.

Leveranciersbeoordeling
Periodiek worden alle leveranciers van het labo beoordeeld via de module Zenya CHECK. Op een aantal vragen, bijv. service of betrouwbaarheid, worden scores gegeven die eventueel aangevuld kunnen worden met opmerkingen. Als er een bepaalde score niet behaald wordt, worden er direct vervolgacties gedefinieerd die ook opgevolgd worden in het onderdeel correctieve acties.

Hierbij wordt er ook gebruik gemaakt van taakschema’s. Bepaalde leveranciers krijgen bijvoorbeeld frequenter een beoordeling dan andere. Dr. Bram Ngô gaf aan dat het standaardrapport per leverancier heel handig in gebruik is en dit rapport nadien ook steeds aan de betreffende leverancier bezorgd wordt.

Gebruik van Teams
Dr. Bram Ngô is volledig voorstander om taakschema’s ook te gebruiken in combinatie met Teams van Zenya (en niet van Microsoft). Hiervoor werden 189 taakschema’s in Zenya aangemaakt om eenvoudig taken toe te kennen aan iedere werkpost. In het onderdeel ‘Teams’ in Zenya werd hiervoor een onderverdeling gemaakt per werkpost. Als een medewerker van het labo aanklikt op welke werkpost hij/zij die dag staat, is direct duidelijk welke taken die dag door hem/haar uitgevoerd dienen te worden.

Als een toestel niet in gebruik is in het labo, wordt hier in AZ Vesalius een papier op gehangen en wordt dit niet in Zenya geregistreerd. Daarnaast is het niet mogelijk om een geplande taak voor een onderhoud dat eerder wordt uitgevoerd dan het taakschema aangeeft, eenvoudig te registreren.

 

Deze samenvatting is geschreven door @Ellenvdb 

 

Heb je hier nog vragen over? Stel ze dan gerust hieronder.


0 reacties

Geen reactie

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring