Beantwoord

Hoe een selectie van gebruikers in bulk aan een groep toe te voegen

  • 8 September 2020
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Badge

Ik wil graag van geselecteerde gebruikers in bulk optie gebruikersgroep aanpassen. Ik kan helaas niet vinden waar ik deze eigenschap van de selectie kan aanpassen. Nu lijkt het alsof ik dit per gebruiker moet doen.

Ook als ik selectie aan actiemandje heb toegevoegd zie ik geen mogelijkheid om in bulk het gebruikersgroep aan te passen.

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 8 September 2020, 10:38

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi @DonQuicky,

Misschien is het in dit geval handiger om vanuit de gebruikersgroep te werken.

Via Applicatiebeheer > Gebruikers en gebruikersgroepen > Gebruikersgroepen kun je bij een groep op het tabblad ‘Groepsleden’ de leden van de groep toevoegen en/of wijzigen.

Badge

Dat klopt, maar ik kan in dit gedeelte niet door te filteren  gebruikers (een selectie van gebruikers) toevoegen of verwijderen. Ik mis in dit gedeelte namelijk een filter mogelijkheid om selectie van gebruikers te maken en zal bijvoorbeeld elke gebruiker afzonderlijk moeten selecteren om deze te verwijderen.

Het zou gemakkelijker en sneller zijn als je deze eigenschap vanuit gebruikersoverzicht zou kunnen bewerken aangezien je daar wel kunt filteren en via bijvoorbeeld het ‘actiemandje’ de wijziging kunt doen in bulk.

Reputatie 3
Badge +6

Dat klopt, maar ik kan in dit gedeelte niet door te filteren  gebruikers (een selectie van gebruikers) toevoegen of verwijderen. Ik mis in dit gedeelte namelijk een filter mogelijkheid om selectie van gebruikers te maken en zal bijvoorbeeld elke gebruiker afzonderlijk moeten selecteren om deze te verwijderen.

Het zou gemakkelijker en sneller zijn als je deze eigenschap vanuit gebruikersoverzicht zou kunnen bewerken aangezien je daar wel kunt filteren en via bijvoorbeeld het ‘actiemandje’ de wijziging kunt doen in bulk.

Wij lopen in ons centrum tegen hetzelfde probleem aan. Lijkt mij dat er toch wel meer organisaties zullen zijn die hun gebruikersgroepen willen opschonen / anders inrichten? Heel vreemd dat Zenya ons hierin zo slecht faciliteert! 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @DonQuicky

Op dit moment is het alleen vanuit de gebruikersgroepen mogelijk om meerdere gebruikers tegelijk te verwijderen of toe te voegen. 

Als je de leden van een gebruikersgroep gaat wijzigen, kun je in dit venster meerdere gebruikers in de groep selecteren en die vervolgens via het kruisje ook verwijderen:
 

 

Als je gebruikers gaat toevoegen kun je in de user selector voortaan:

  • filteren op de gebruikers in andere gebruikersgroepen
  • zoeken op gebruikersnaam, naam en e-mail. 

Daarmee kun je wel een specifiekere selectie van gebruikers tonen en die selecteren om toe te voegen aan je gebruikersgroep:

Helpt dit je al verder?

 

Overigens zijn er op de community wel ideeën bekend om verbeteringen aan de user selector door te voeren, zoals onderstaande:

Mochten je hier aanvullingen voor hebben deel deze dan met ons als een nieuw idee. Dat kun je doen door hier te klikken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring