Vraag

Licentie beheer via iSync tool en instellingen

  • 4 January 2021
  • 2 reacties
  • 201 Bekeken

Reputatie 3
Badge +7

Ik ben in voorbereiding tot de versie 5.15 de users aan het opschonen. Nu heb ik in de tool iSync het een en ander aangepast waardoor niet alles vanuit het AD meegenomen wordt als user in iProva (denk aan telefoon nummers en computers).

Nou vraag ik mij af hoe je dat moet bijhouden zonder dat je opnieuw het aantal licenties overschrijdt. Is het de bedoeling dat je de niet gesynchroniseerde gebruikers op inactief zet zodat ze niet meetellen?

Wat gebeurt er met de beoordelaars die je (mogelijk) verwijderd of op inactief zet. Blijven die zichtbaar in het document? Hoe zit dat bij de overige applicatie onderdelen?

Nu krijg ik ook een licentie overschrijding  in de test omgeving betekent dit dat ik dat gebruikers beheer ook moet opschonen?

Hebben andere instellingen daar een oplossing voor?  Wie zijn er verantwoordelijk voor het users beheer ICT of de applicatie beheerder? (de applicatie draait  ‘on premise’)

 


2 reacties

Hallo @Marja Engel ,

mijn collega @Rowin Klerks van onze  servicedesk weet hier alles van! Ik vraag hem op je te reageren.

Badge +1

De antwoorden op bovenstaande vragen zijn ook voor mij heel nuttig.

Verder las ik dat je de groep ‘alle aangemelde gebruikers’ beter niet meer gebruikt.  Eerlijk gezegd vind ik dat weinig gebruiksvriendelijk.  Ik heb net aan mijn IT-collega’s gevraagd om de rechten in AD zo veel mogelijk op persoon in te stellen i.p.v. via groepen. Dit om vervuiling te voorkomen, een hele klus voor 1200 medewerkers.  Nu lees ik dat een automatisch samengestelde groep niet automatisch beheerd wordt en dat ik hen weer aan het werk moet zetten??  Of is dat ondertussen al achterhaald?  De versie die ik nu uittest is versie 5.15.3.0?

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring