Vraag

Aantal Favorieten en Recenten op een paneel/ portaal beperken


Badge

Wij willen graag een mogelijkheid om het aantal documenten in de panelen Recent en Favoriet te beperken of dat je op de knop Favorieten of Recent  klikt en dat je dan de Favorieten of Recenten ziet. Het aantal Favorieten of Recenten kunnen te lang worden waardoor er gescrold moet worden. Anders mis je informatie.

Met name op een laptop is het niet fijn om op het startscherm al te moeten scrollen. Je wilt een overzicht hebben.


13 reacties

Reputatie 5

Welkom @Hilda. Zijn jullie al over naar Zenya? Bij favorieten kies je er zelf voor hoeveel favorieten je nodig hebt. Lijkt mij vreemd als wij daar in de software beperkingen in gaan opleggen. In Zenya heb je volgens mij ook niet veel last van veel recente items. Het enig wat je potentieel mist zijn andere favoriete of recente items, maar daar is een beperking invoeren geen oplossing voor (je blijft favoriete of recente items missen, alleen dan niet vanwege scrollen maar omdat ze niet bestaan).

Reputatie 1
Badge +6

Het aantal favorieten dat ingesteld kan worden is nu beperkt tot 5.

Het aantal “Recent” kan een hele waslijst zijn. 

  1. Omdat ik regelmatig e.e.a. test is mijn lijst "Recent” heel lang. Dit zou ik graag regelmatig willen wissen ! Dit is nu niet mogelijk. En ik heb hier wel last van  !
  2. Het aantal ‘favorieten’ zouden wij misschien iets uit willen breiden, dat is niet mogelijk.
  3. Het zou prettig zijn als organisaties beiden zelf kunnen instellen ! 
Reputatie 5

Favorieten: De favorieten zijn in Zenya niet beperkt tot 5. De enige plek waar die beperking zit is in het belangrijke documenten paneel.

Recent: Het is mij nu duidelijk waarom je de recente documenten wilt beperken. Ik snap dat als je veel test deze lijst lang wordt en vol staat met voor jou niet relevante items. Een gemiddelde gebruiker heeft dit probleem niet. Is het niet mogelijk om te testen onder een speciaal testaccount, zodat je eigen omgeving hier niet mee vervuild raakt?

Reputatie 1
Badge +6

Excuus, ik bedoelde inderdaad het belangrijke documentenpaneel / “Snel naar”. 

De gemiddelde gebruiker zal inderdaad minder last hebben van een te lange lijst bij Recent. 

Ik open vaak documenten in de productieomgeving als gebruikers/documentbeheerders vragen hebben en daardoor vervuild mijn lijst enorm en ik zou dit graag willen ‘schonen’ !

In Zenya zie je maximaal 10 meest recent geraadpleegde documenten.

Reputatie 1
Badge +6

Klopt, maar dat vind ik er veel en ik zou dit graag zelf willen schonen / wissen !

Badge +1

Op een beeldscherm heeft de lange lijst 'Recent’ ook tot gevolg dat het kader ‘Informatie’ niet in beeld is, enkel als je naar beneden scrollt. Dat is een gemis, zeker voor medewerkers die nieuw zijn. Voor hen is het informatiekader een belangrijke bron van informatie voor het algemene gebruik van het portaal. 

Reputatie 1
Badge +6

Helemaal mee eens !

Reputatie 1
Badge +6

Op een beeldscherm heeft de lange lijst 'Recent’ ook tot gevolg dat het kader ‘Informatie’ niet in beeld is, enkel als je naar beneden scrollt. Dat is een gemis, zeker voor medewerkers die nieuw zijn. Voor hen is het informatiekader een belangrijke bron van informatie voor het algemene gebruik van het portaal. 

Helemaal mee eens

Reputatie 5
Badge +8

Ik ben het ook met @Myriam Gerrits en @RKZ: gebruikers zien het kader ‘informatie’ (of hoe je deze ook maar noemt) niet als er veel document staan bij ‘recent' en bij ‘nieuws’. Mensen weten niet dat er nog iets onder staat en bij vluchtig gebruik van Zenya (wat voor veel gebruikers in het ziekenhuis geldt die even snel wat moeten opzoeken) is dat heel lastig. Er is niet duidelijk dat er nog een panelen ‘verstopt’ zitten waar je naar toe moet scrollen.  

Reputatie 1
Badge +6

Hopelijk sluiten meer organisaties zich bij deze mening aan.

Sinds Zenya staat ook nog eens alles verder uit elkaar (i.v.m. gebruik mobile devices) , waardoor ook veel ruimte verloren gaat en er al snel meer gescrold moet worden.

Reputatie 6

Het is lastig om hier tot een ‘goede’ oplossing te komen. Objectief gezien maakt een gebruiker zelf favorieten, zo veel hij/zij wil en praktisch vindt. Ik zou daar niet aan willen morrelen. Wat betreft de recente items: er worden nu maximaal 10 items getoond. Dan kun je ook niet ècht spreken van veel. En persoonlijk denk ik dat vaste informatie op een informatiepaneel door een gebruiker sowieso weinig tot niet gelezen wordt, juist vanwege het statische karakter van de informatie. Ik begrijp dat je als beheerder graag wilt dat mensen alle informatie zien, maar als ik kijk naar de praktijk staat er vaak iets in de trand van: “Welkom op portaal X, hier vind je alle zaken gerelateerd aan Y. Mocht je vragen hebben kun je contact opnemen met Z”.

Dus misschien is het goed voor onze beeldvorming om eens te plaatsen welke informatie jullie in het informatiepaneel zetten, en waarom het essentieel is dat iedereen dat ziet boven de zelfbepaalde items.

Reputatie 1
Badge +6

Ons gaat het ook niet om de "Favorieten”, dat stelt een gebruiker bewust zelf in en dat is ook wenselijk.

Vanuit de gebruikers in onze organisatie wel wensen t.a.v.: 

  • Belangrijke documenten (Ga naar) paneel: beperkt nu tot 5. Zou prettig zijn dit iets uit te kunnen breiden
  • “Recent” is met 10 documenten best een lange lijst. Zoals Myriam Gerrits al aangeeft, het Informatiepaneel hierdoor valt niet meer op/ verdwijnt naar onderen. Alles wat je aan documenten opent, komt onder recent te staan, ook als je per ongeluk en/of eenmalig documenten opent. 5 docs zou wellicht meer dan voldoende zijn. Onder het informatiepaneel staat bij ons wel relevante informatie voor gebruikers, die wij graag direct zichtbaar willen hebben voor onze gebruikers. Het zou fijn zijn als gebruikers zelf, net zoals bij de favorieten, ‘recent’ zelf kunnen schonen !

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring