Skip to main content
Beantwoord

Aantallen in taartdiagram

  • 6 June 2024
  • 3 reacties
  • 21 Bekeken

Wij zijn bezig om ons dashboard in te richten. In een van de diagrammen willen we het aantal verzuimdagen per locatie inzichtelijk maken. Ik krijg wel een overzicht van de meldingen waar het aantal verzuimdagen is ingevuld. Om dan vervolgens te kunnen zien hoeveel verzuimdagen het daadwerkelijk waren, dan moet er weer verder geklikt worden op de meldingen of gekeken worden in de kolom die is toegevoegd. 

Wat we dus graag zouden willen zien, is het aantal ingevulde verzuimdagen weergegeven in de taartdiagram.

Is dit mogelijk? Zie ik iets over het hoofd bij het instellen?

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Marieke van Oss 

Ik denk dat je dan best werkt met een staafdiagram, deze is meer geschikt om waarden te vergelijken (aantal tov locatie).

Bij de taartdiagram krijg je inderdaad altijd maar één waarde in beeld en moet je doorklikken en eventueel via de kolomfilters  een 2de waarde te selecteren.

 

 

Badge

Een staafdiagram geeft inderdaad wel een beter te vergelijken beeld weer, maar ook hier krijgen we het aantal meldingen waarin verzuim is opgetreden te zien. Het liefst zouden wij het exacte aantal dagen willen zien. Bijvoorbeeld bij een vestiging zijn 2 meldingen met verzuim geweest. 1x 2 dagen en 1x 5 dagen. Het zou mooi zijn als dan het getal 7 ergens terug te zien is.

Weet iemand of en hoe dat zou kunnen?

Reputatie 5
Badge +6

@Marieke van Oss 

Zover ik uw vraag kan volgen lijkt het me een oplossing om met een rapport te werken ipv met een dynamisch diagram.

Misschien ook een mogelijkheid om met velden van het type “lijst met getalwaarde” te werken.  Zie: Veld 'Getal berekend met formule' | Infoland Community 

Maar wellicht zijn er nog andere/betere oplossingen voor je vraag….

Reageer