🎁 Bedrijfslogo niet meer zichtbaar op portaal


Reputatie 2
Badge +1

In de portal is het bedrijfslogo niet terug te vinden. Het is alleen nog te zien als iemand vanuit het startscherm de keuzelijst opent. Dit betekent dat het eigen logo nauwelijks zichtbaar is.

In iProva was het logo in ieder geval nog zichtbaar in de informatiebalk en naar mijn idee ook in de bovenste balk.

 

De herkenbaarheid van het bedrijf is daarmee verdwenen.

 


26 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik sluit me aan bij Betsy Verburg. Om de herkenbaarheid te verhogen is er binnen onze organisatie een speciaal logo ontwikkeld voor dit systeem. Dit voegden wij o.a. toe aan het informatiepaneel op de startpagina. Die mogelijkheid is er niet meer. De startpagina heeft daardoor uitstraling verloren en de herkenbaarheid is verdwenen.  

Ook ik sluit me aan bij bovengenoemde meningen.

Reputatie 6

Dag @Betsy Verburg , @kadhoving  en @Arnold,

Dank voor jullie reacties.

We verzamelen momenteel alle feedback op dit punt. Er zijn verschillende aspecten die we hierbij moeten afwegen. We verwachten jullie op korte termijn meer te kunnen vertellen over ons standpunt. 

Reputatie 5
Badge +6

Ook wij zouden inderdaad ons eigen logo weer graag meer zichtbaar kunnen tonen en sluit me dan ook aan bij bovenstaande.

Reputatie 2
Badge +5

Wij hebben weliswaar Zenya alleen nog in onze sandbox omgeving draaien, maar missen ons logo inderdaad ook.

Reputatie 1
Badge +1

Ook wij missen ons logo.

In de keuzelijst wordt ons logo niet echt fraai (wazig) weergegeven.

Tevens zouden we graag zien dat dit ook bovenin de (zwarte) balk zichtbaar zou zijn.

Badge

In iProva stond bij ‘welkom’ steeds het logo van het ziekenhuis. In Zenya wordt dit logo niet meer getoond.

Als ziekenhuis vinden wij dit een achteruitgang en zouden we dit logo graag terug zien verschijnen in Zenya.

Op die manier ga je immers meer naar de medewerkers uitstralen dat Infoland onderdeel uitmaakt van de software van het ziekenhuis en betrokkenheid creëren.

Er zijn ook medewerkers die taken in Infoland (Zenya) van verschillende ziekenhuizen uitvoeren. Het logo maakt het onderscheid duidelijker.

Op vraag van Infoland zet ik onze opmerking in de community om te informeren of jullie dit ook een achteruitgang vinden?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi allemaal, 

Bedankt voor jullie feedback op dit onderdeel! Zoals @Maurice van Abeelen al aangaf hebben we de afgelopen periode feedback verzameld en verschillende aspecten afgewogen. 

Goed nieuws, het logo op het portaal komt terug! Naar verwachting wordt het in de Zenya 6.1.0 release weer mogelijk om op de portalen een specifiek logo in te stellen. 

Een voorbeeld (let op het uiteindelijke resultaat kan afwijken) van hoe dit er uit zal komen te zien:

 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi, 

In de Zenya 6.1.0. release hebben we hiervoor een doorontwikkeling meegenomen! 

Je leest er meer over in onze release notes. 

Reputatie 3
Badge +6

Hoi allemaal, 

Bedankt voor jullie feedback op dit onderdeel! Zoals @Maurice van Abeelen al aangaf hebben we de afgelopen periode feedback verzameld en verschillende aspecten afgewogen. 

Goed nieuws, het logo op het portaal komt terug! Naar verwachting wordt het in de Zenya 6.1.0 release weer mogelijk om op de portalen een specifiek logo in te stellen. 

Een voorbeeld (let op het uiteindelijke resultaat kan afwijken) van hoe dit er uit zal komen te zien:

 

Wij zijn blij dat de mogelijkheid om een eigen logo op het startportaal te tonen terug komt met Zenya 6.1. Wij zijn echter niet tevreden met de plaats waarop dit kan. De enige plek om het logo toe te voegen is in het informatiepaneel. Dit schuift echter, naar gelang nieuws, favorieten, recent en snel naar gevuld zijn, helemaal naar onderen en valt ‘buiten beeld’. Het logo is dan alleen zichtbaar door te scrollen.

Zoals veel gebruikers hier aangeven is doel van het logo in één blik te zien dat men in Zenya van jouw instelling zit. Dit is vooral van belang als je met andere instellingen samenwerkt die ook Zenya gebruiken en waarvan de Zenya omgeving ook geraadpleegd wordt. Daarnaast kun je het ook gebruiken om startportalen binnen jouw Zenya te onderscheiden, bijvoorbeeld met een afbeeldingslogo. 

Wij zouden daarom graag zien dat het logo bovenaan de startportalen getoond kan worden (bijvoorbeeld in nieuws menu, maar liever nog in de zwarte bovenbalk achter de zelf in te vullen naam van het startportaal). Hoop dat andere gebruikers dit verzoek steunen!

Reputatie 2
Badge +5

Ik heb in onze testomgeving het logo geplaatst en kan het alleen maar eens zijn met @mvalken4 .  De plaats van eigen logo is altijd rechts onder in het informatiepaneel. Als je (zoals wij) dit paneel niet gebruikt staat het logo ergens verdwaald in een verder leeg paneel. Als er dan ook nog eens veel nieuwsberichten zijn wordt het logo inderdaad buiten beeld gedrukt. Mooi dat het logo terug is, had het alleen graag naast het Zenya logo in de bovenbalk zien staan. Ik steun dan ook het verzoek van Mvalken4. Zou het niet mogelijk zijn om een afbeelding (ons logo) in plaats van de productnaam te mogen plaatsen?

Reputatie 3
Badge +6

Ik heb in onze testomgeving het logo geplaatst en kan het alleen maar eens zijn met @Dennis Langenhuijsen.  De plaats van eigen logo is altijd rechts onder in het informatiepaneel. Als je (zoals wij) dit paneel niet gebruikt staat het logo ergens verdwaald in een verder leeg paneel. Als er dan ook nog eens veel nieuwsberichten zijn wordt het logo inderdaad buiten beeld gedrukt. Mooi dat het logo terug is, had het alleen graag naast het Zenya logo in de bovenbalk zien staan. Ik steun dan ook Dennis’verzoek  

Dank Jos. Kleine correctie: je steunt míjn bericht:heart_eyes: (ik reageerde op het bericht van Dennis over dat het logo terug is in Zenya 6.0 op de bij ons niet favoriete plaats:tired_face: ).

Reputatie 2
Badge +5

Ik heb in onze testomgeving het logo geplaatst en kan het alleen maar eens zijn met @Dennis Langenhuijsen.  De plaats van eigen logo is altijd rechts onder in het informatiepaneel. Als je (zoals wij) dit paneel niet gebruikt staat het logo ergens verdwaald in een verder leeg paneel. Als er dan ook nog eens veel nieuwsberichten zijn wordt het logo inderdaad buiten beeld gedrukt. Mooi dat het logo terug is, had het alleen graag naast het Zenya logo in de bovenbalk zien staan. Ik steun dan ook Dennis’verzoek  

Dank Jos. Kleine correctie: je steunt míjn bericht:heart_eyes: (ik reageerde op het bericht van Dennis over dat het logo terug is in Zenya 6.0 op de bij ons niet favoriete plaats:tired_face: ).

Hallo @mvalken4 ik zag te laat dat ik de ‘verkeerde’ steunde. Was net bezig mijn reactie te corrigeren toen de reactie al binnen kwam ;-) 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi, 

Bedankt voor jullie reacties en jullie suggesties! 

We zullen dit intern moeten bespreken. Vanwege de vakantieperiode zal dit echter wel nog even op zich moeten laten wachten. 

Zodra we meer duidelijkheid hebben zullen we dit met jullie delen. 

Reputatie 4
Badge +6

Goedenavond,

Ook wij zijn niet tevreden dat het eigen logo niet toegevoegd kan worden in de zwarte balk. Het eigen logo valt volledig buiten beeld op de huidige locatie. Ben benieuwd of jullie het al intern besproken hebben?

Groetjes Diana 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Allemaal, 

We hebben inmiddels een aantal optimalisaties voor het portaal doorgevoerd die het tonen van de panelen op het portaal verbeteren:

  • Het nieuwspaneel wordt niet meer getoond als er geen nieuwsberichten voor jou zijn. 
  • Als het informatie paneel alleen een logo (en geen tekst) bevat wordt het logo in het midden van dit paneel getoond. 

Deze verbeteringen zorgen ervoor dat alleen de panelen met inhoud op het portaal getoond worden, waardoor er dus meer ruimte ontstaat om de panelen te tonen. Je leest dit ook terug in onze development review:

 

We hebben intern ook gesproken over de plek van het logo op het portaal. Daarvan is de conclusie dat we op dit moment de locatie/manier waarop het logo op het portaal getoond wordt niet gaan veranderen. Dat heeft twee voornaamste redenen:

  • De inhoud van het portaal. Het informatie paneel heeft een vaste plek onderaan op het portaal. Dit is gedaan om te voorkomen dat de ruimte wat dit paneel inneemt niet ten koste gaat van de ruimte die beschikbaar is voor de panelen zoals favorieten en recent. Deze panelen bevatten inhoud uit het systeem gepersonaliseerd voor de gebruiker op basis van het gedrag en gebruik van Zenya door de gebruiker. Deze panelen zijn binnen onze visie belangrijker voor de gebruikerservaring in Zenya en worden daarom ook prominenter op het portaal getoond. 
  • Overweging vanuit de product branding. Vanuit de branding van Zenya is de overweging gemaakt om de bovenbalk door heel Zenya herkenbaar en gelijk te houden. Er is daar ook gekozen om hier geen personalisatie aan toe te voegen in de vorm van een logo.

Vriendelijke Groeten, 

Dennis Langenhuijsen

Reputatie 2
Badge +1

Dag Denis,

Heel spijtig dat jullie de eigen branding laten voorgaan op de noden van de gebruikers. Zolang dat het paneel recent 10 lijnen heeft zal het logo nooit verschijnen voor de gebruiker zonder scrollen. Ik stel voor dat jullie ons toelaten om alle panelen zelf in te stellen. Voor ons ziekenhuis heeft recent weinig toegevoegde waarde. Het informatie paneel daarentegen is veel belangrijk maar wordt verstopt onder recent.

 

Vriendelijke groeten,

 

Johan Guns

Reputatie 4
Badge +6

Wij sluiten ons volledig aan bij de opmerking van @jguns 

Reputatie 1
Badge +5

Is er hier een update van?

Reputatie 3
Badge +6

Ik ben hier al een tijdje niet geweest. Dit komt enerzijds omdat ik druk genoeg ben met meldingen over functionaliteiten die niet goed werken in Zenya, anderzijds omdat ik merk dat de meeste goede ideeën / vragen van op de Community helaas weinig tot geen opvolging krijgen bij Infoland.

Dat ons bedrijfslogo niet op een prominente plek getoond wordt, is geen gebrekkige functionaliteit maar een verschil van inzicht tussen ons als afnemers en Infoland. Net als iedereen hoop ik dat dit nog eens wordt opgepakt: let's hope for a branding new day!

Reputatie 2
Badge +6

Ook ik ben het helemaal eens met bovenstaande.

Ik begrijp dat jullie aan branding moeten doen maar voor de eindgebruikers is dat helemaal niet relevant en alleen maar onduidelijk als er geen eigen logo bij staat. 

Reputatie 6

Een update vanuit Productmanagement.

Met de overgang naar Zenya in 2021, hebben we de algehele opzet van het portaal bewust met rust gelaten. De focus lag op het responsive maken van de front end en het introduceren van de nieuwe Zenya branding. De navigatie werd geschikt gemaakt voor mobiel gebruik, maar de hoofdstructuur bleef verder grotendeels ongewijzigd. Zo hebben we geprobeerd de impact voor gebruikers te beperken. Na de initiële lancering van Zenya is er nog aantal optimalisaties doorgevoerd, waarna we ons zijn gaan focussen op andere doorontwikkelingen, zoals die van FLOW. Maar daar gaan we het zeker niet bij laten.

Het portaal is voor de meeste eindgebruikers hét gezicht van Zenya. Het moet aantrekkelijk, toegankelijk en herkenbaar zijn. En natuurlijk moet het je vooral snel bij de informatie brengen die voor jou relevant is. Dit kan åltijd beter en daarin gaan we de komende jaren ook verdere stappen zetten. Maar dat gaat niet zomaar.

Ten eerste moeten we scherp krijgen op welke onderdelen het portaal verbeterd kan worden. Er klinken uiteenlopende vragen en wensen -zoals in dit topic- die te maken hebben met instelbaarheid van huisstijlelementen, de indeling van het portaal, paneelweergaven of de mogelijkheid om meer visuele elementen te kunnen gebruiken. Daarnaast zien we ook wensen die meer gerelateerd zijn aan het gebruiksgemak zoals het zoeken en filteren of de algehele weergave van onderdelen. We moeten een goede balans vinden tussen een gegarandeerde optimale gebruikerservaring in de standaardsoftware met voldoende ruimte voor de identiteit van individuele organisaties.

Daarnaast gebruikt het leeuwendeel van onze klanten Zenya als SaaS oplossing. Een aanpassing aan het startportaal heeft daarmee direct impact op honderden organisaties, met honderdduizenden gebruikers. Dat betekent dat we niet zomaar allerlei ingrijpende wijzigingen kunnen doorvoeren en maakt dat we bij alles wat we doen, rekening moeten houden met een grote verscheidenheid aan klanten.

Daarom starten we in het tweede kwartaal van 2022 een onderzoek naar hoe we het portaal verder kunnen gaan optimaliseren in de toekomst. Daarin zullen we op enig moment klanten en eindgebruikers gaan betrekken en nemen de feedback binnen dit topic zeker mee. We verwachten ons onderzoek in het najaar af te ronden en zullen onze conclusies en vervolgstappen dan delen met de community. Tot die tijd zullen er geen grote wijzigingen worden doorgevoerd in het Zenya portaal.

Reputatie 2
Badge +5

We zijn inmiddels weer een fiks aantal maanden verder. Het tweede kwartaal van 2022 ligt ver achter ons. Is er al meer bekend over dit issue??

 

Het lijkt mij dat veel gebruikers dolgraag een eigen logo op een direct zichtbare plek op de Zenya startpagina willen. Het mooist zou zijn als dit in de zwarte balk (naast Zenya) te realiseren is.

Infoland, zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Als je ons op zijn minst de mogelijkheid geeft om de verschillende blokken zelf in te delen kan een ieder nog zelf bepalen waar hij/zij welk blok wil plaatsen.  

Reputatie 1
Badge +1

Graag zou ik willen informeren naar de technische specificaties (afmeting/extensie/resolutie etc.)  van een bedrijfslogo zoals in deze discussie in een  screenshot van Jim van Heumen is gepresenteerd. Graag ook minimum en maximum afmeting indicatie.

Ik had deze vraag ook als support ticket kunnen indienen maar ik denk dat meer mensen interesse hebben in het antwoord.

Alvast bedankt!

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring