ūüéĀ Bedrijfslogo niet meer zichtbaar op portaal

• 20 April 2021
  • 17 reacties
  • 277 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

In de portal is het bedrijfslogo niet terug te vinden. Het is alleen nog te zien als iemand vanuit het startscherm de keuzelijst opent. Dit betekent dat het eigen logo nauwelijks zichtbaar is.

In iProva was het logo in ieder geval nog zichtbaar in de informatiebalk en naar mijn idee ook in de bovenste balk.

De herkenbaarheid van het bedrijf is daarmee verdwenen.

17 reacties

Reputatie 1

Ik sluit me aan bij Betsy Verburg. Om de herkenbaarheid te verhogen is er binnen onze organisatie een speciaal logo ontwikkeld voor dit systeem. Dit voegden wij o.a. toe aan het informatiepaneel op de startpagina. Die mogelijkheid is er niet meer. De startpagina heeft daardoor uitstraling verloren en de herkenbaarheid is verdwenen.  

Ook ik sluit me aan bij bovengenoemde meningen.

Reputatie 5
Badge +5

Dag @Betsy Verburg , @kadhoving  en @Arnold,

Dank voor jullie reacties.

We verzamelen momenteel alle feedback op dit punt. Er zijn verschillende aspecten die we hierbij moeten afwegen. We verwachten jullie op korte termijn meer te kunnen vertellen over ons standpunt. 

Reputatie 4
Badge +6

Ook wij zouden inderdaad ons eigen logo weer graag meer zichtbaar kunnen tonen en sluit me dan ook aan bij bovenstaande.

Reputatie 2
Badge +4

Wij hebben weliswaar Zenya alleen nog in onze sandbox omgeving draaien, maar missen ons logo inderdaad ook.

Badge +1

Ook wij missen ons logo.

In de keuzelijst wordt ons logo niet echt fraai (wazig) weergegeven.

Tevens zouden we graag zien dat dit ook bovenin de (zwarte) balk zichtbaar zou zijn.

Badge

In iProva stond bij ‚Äėwelkom‚Äô steeds het logo van het ziekenhuis. In Zenya wordt dit logo niet meer getoond.

Als ziekenhuis vinden wij dit een achteruitgang en zouden we dit logo graag terug zien verschijnen in Zenya.

Op die manier ga je immers meer naar de medewerkers uitstralen dat Infoland onderdeel uitmaakt van de software van het ziekenhuis en betrokkenheid cre√ęren.

Er zijn ook medewerkers die taken in Infoland (Zenya) van verschillende ziekenhuizen uitvoeren. Het logo maakt het onderscheid duidelijker.

Op vraag van Infoland zet ik onze opmerking in de community om te informeren of jullie dit ook een achteruitgang vinden?

Reputatie 4
Badge +7

Hoi allemaal, 

Bedankt voor jullie feedback op dit onderdeel! Zoals @Maurice van Abeelen al aangaf hebben we de afgelopen periode feedback verzameld en verschillende aspecten afgewogen. 

Goed nieuws, het logo op het portaal komt terug! Naar verwachting wordt het in de Zenya 6.1.0 release weer mogelijk om op de portalen een specifiek logo in te stellen. 

Een voorbeeld (let op het uiteindelijke resultaat kan afwijken) van hoe dit er uit zal komen te zien:

Reputatie 4
Badge +7

Hoi, 

In de Zenya 6.1.0. release hebben we hiervoor een doorontwikkeling meegenomen! 

Je leest er meer over in onze release notes. 

Reputatie 2
Badge +4

Hoi allemaal, 

Bedankt voor jullie feedback op dit onderdeel! Zoals @Maurice van Abeelen al aangaf hebben we de afgelopen periode feedback verzameld en verschillende aspecten afgewogen. 

Goed nieuws, het logo op het portaal komt terug! Naar verwachting wordt het in de Zenya 6.1.0 release weer mogelijk om op de portalen een specifiek logo in te stellen. 

Een voorbeeld (let op het uiteindelijke resultaat kan afwijken) van hoe dit er uit zal komen te zien:

Wij zijn blij dat de mogelijkheid om een eigen logo op het startportaal te tonen¬†terug komt met¬†Zenya 6.1. Wij zijn echter niet tevreden met de plaats waarop dit¬†kan. De enige plek om het logo toe te voegen is in het informatiepaneel. Dit schuift echter, naar gelang nieuws, favorieten, recent en snel naar gevuld zijn, helemaal naar onderen en valt ‚Äėbuiten beeld‚Äô. Het¬†logo is dan alleen zichtbaar door te scrollen.

Zoals veel gebruikers hier aangeven is doel van het logo in één blik te zien dat men in Zenya van jouw instelling zit. Dit is vooral van belang als je met andere instellingen samenwerkt die ook Zenya gebruiken en waarvan de Zenya omgeving ook geraadpleegd wordt. Daarnaast kun je het ook gebruiken om startportalen binnen jouw Zenya te onderscheiden, bijvoorbeeld met een afbeeldingslogo. 

Wij zouden daarom graag zien dat het logo bovenaan de startportalen getoond kan worden (bijvoorbeeld in nieuws menu, maar liever nog in de zwarte bovenbalk achter de zelf in te vullen naam van het startportaal). Hoop dat andere gebruikers dit verzoek steunen!

Reputatie 2
Badge +4

Ik heb in onze testomgeving het logo geplaatst en kan het alleen maar eens zijn met @mvalken4 .  De plaats van eigen logo is altijd rechts onder in het informatiepaneel. Als je (zoals wij) dit paneel niet gebruikt staat het logo ergens verdwaald in een verder leeg paneel. Als er dan ook nog eens veel nieuwsberichten zijn wordt het logo inderdaad buiten beeld gedrukt. Mooi dat het logo terug is, had het alleen graag naast het Zenya logo in de bovenbalk zien staan. Ik steun dan ook het verzoek van Mvalken4. Zou het niet mogelijk zijn om een afbeelding (ons logo) in plaats van de productnaam te mogen plaatsen?

Reputatie 2
Badge +4

Ik heb in onze testomgeving het logo geplaatst en kan het alleen maar eens zijn met @Dennis Langenhuijsen.  De plaats van eigen logo is altijd rechts onder in het informatiepaneel. Als je (zoals wij) dit paneel niet gebruikt staat het logo ergens verdwaald in een verder leeg paneel. Als er dan ook nog eens veel nieuwsberichten zijn wordt het logo inderdaad buiten beeld gedrukt. Mooi dat het logo terug is, had het alleen graag naast het Zenya logo in de bovenbalk zien staan. Ik steun dan ook Dennis’verzoek  

Dank Jos. Kleine correctie: je steunt míjn bericht:heart_eyes: (ik reageerde op het bericht van Dennis over dat het logo terug is in Zenya 6.0 op de bij ons niet favoriete plaats:tired_face: ).

Reputatie 2
Badge +4

Ik heb in onze testomgeving het logo geplaatst en kan het alleen maar eens zijn met @Dennis Langenhuijsen.  De plaats van eigen logo is altijd rechts onder in het informatiepaneel. Als je (zoals wij) dit paneel niet gebruikt staat het logo ergens verdwaald in een verder leeg paneel. Als er dan ook nog eens veel nieuwsberichten zijn wordt het logo inderdaad buiten beeld gedrukt. Mooi dat het logo terug is, had het alleen graag naast het Zenya logo in de bovenbalk zien staan. Ik steun dan ook Dennis’verzoek  

Dank Jos. Kleine correctie: je steunt míjn bericht:heart_eyes: (ik reageerde op het bericht van Dennis over dat het logo terug is in Zenya 6.0 op de bij ons niet favoriete plaats:tired_face: ).

Hallo @mvalken4¬†ik¬†zag te laat dat ik de ‚Äėverkeerde‚Äô steunde. Was net bezig mijn reactie te corrigeren toen de reactie al binnen kwam ;-)¬†

Reputatie 4
Badge +7

Hoi, 

Bedankt voor jullie reacties en jullie suggesties! 

We zullen dit intern moeten bespreken. Vanwege de vakantieperiode zal dit echter wel nog even op zich moeten laten wachten. 

Zodra we meer duidelijkheid hebben zullen we dit met jullie delen. 

Reputatie 2
Badge +6

Goedenavond,

Ook wij zijn niet tevreden dat het eigen logo niet toegevoegd kan worden in de zwarte balk. Het eigen logo valt volledig buiten beeld op de huidige locatie. Ben benieuwd of jullie het al intern besproken hebben?

Groetjes Diana 

Reputatie 4
Badge +7

Hoi Allemaal, 

We hebben inmiddels een aantal optimalisaties voor het portaal doorgevoerd die het tonen van de panelen op het portaal verbeteren:

• Het nieuwspaneel wordt niet meer getoond als er geen nieuwsberichten voor jou zijn.¬†
  • Als het informatie paneel alleen een logo (en geen tekst) bevat wordt het logo in het midden van dit paneel getoond.¬†

Deze verbeteringen zorgen ervoor dat alleen de panelen met inhoud op het portaal getoond worden, waardoor er dus meer ruimte ontstaat om de panelen te tonen. Je leest dit ook terug in onze development review:

We hebben intern ook gesproken over de plek van het logo op het portaal. Daarvan is de conclusie dat we op dit moment de locatie/manier waarop het logo op het portaal getoond wordt niet gaan veranderen. Dat heeft twee voornaamste redenen:

• De inhoud van het portaal. Het informatie paneel heeft een vaste plek onderaan op het portaal. Dit is gedaan om te voorkomen dat de ruimte wat dit paneel inneemt niet ten koste gaat van de ruimte die beschikbaar is voor de panelen zoals favorieten en recent. Deze panelen bevatten inhoud uit het systeem gepersonaliseerd voor de gebruiker op basis van het gedrag en gebruik van Zenya door de gebruiker. Deze panelen zijn binnen onze visie belangrijker voor de gebruikerservaring in Zenya en worden daarom ook prominenter op het portaal getoond.¬†
  • Overweging vanuit de product branding. Vanuit de branding van Zenya is de overweging gemaakt om de bovenbalk door heel Zenya herkenbaar en gelijk te houden. Er is daar ook gekozen om hier geen personalisatie aan toe te voegen in de vorm van een logo.

Vriendelijke Groeten, 

Dennis Langenhuijsen

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring