Beantwoord

Centraal beheerde portaal diagrammen in specifieke diagramcategorie plaatsen in een portaal - hoe doe je dat?

  • 12 October 2022
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Er is een standaard portaalinstelling. In het tabblad ‘Management informatie’ kun je ‘Diagrammen’ toevoegen. Deze diagrammen kun je later in andere portalen laten verschijnen door ze over te nemen in dat betreffende portaal.

Als je een Diagram maakt in een ander portaal dan het Standaardportaal, kun je een diagramcategorie opgeven, Deze diagramcategorie zie je in het dashboard van het betreffende portaal terug. De diagrammen worden zo mooi gecategoriseerd.

Als een Diagram in het Standaardprotaal is gemaakt en deze van daaruit wordt overgenomen in het betreffende andere portaal, dan kun je deze niet in een diagramcategorie laten verschijnen, maar komen ze allemaal in de categorie: ‘Overige statistieken

 

 

Nu mijn vraag:

Doe ik iets verkeerd dat het me niet lukt om deze in een zelfgemaakte categorie te plaatsen of is het niet mogelijk?

Ik wil niet alle diagrammen voor alle portalen apart maken, want dat betekent ook dat ik ze allemaal apart zou moeten bijwerken als dat nodig blijkt te zijn.

Liever doe ik dat op één plek, zodat het overal meteen wordt doorgevoerd.

Maar wel zou ik ze graag categoriseren, zodat duidelijk is waar de diagrammen bij horen, omdat de titel niet altijd alles zeggend is.

Hoe doe ik dat? (zie ook afbeelding)

 

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 12 October 2022, 16:17

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5

als ik mij niet vergis wordt in de komende release (6.3) de mogelijkheid toegevoegd om bij een diagram in het standaard portaal ook een categorie in te stellen. NB: nog niet alle diagram typen ondersteunen het instellen van een categorie.

Als je een categorie instelt wordt deze ook bij het overnemen gerespecteerd. NB: categorieën worden enkel getoond als er op een dashboard diagrammen uit verschillende categorieën zichtbaar zijn.

Reputatie 2
Badge +6

Dat zou mooi zijn.

Bedankt voor de info.

Ik hou het in de gaten

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring