Vraag

Een portaal kiezen bij het publiceren van nieuwe documenten

  • 8 March 2019
  • 4 reacties
  • 200 Bekeken

Badge +2
Indien je een nieuwsbericht via het portaal aanmaakt, kun je kiezen op welk portaal dit gepubliceerd wordt. Dit is echter niet het geval bij het publiceren van nieuwe documenten: hier kan geen portaal gekozen worden. Hierdoor worden documenten op portalen getoond die niet altijd van toepassing zijn op alle gebruikers (bv. portaal klinisch labo).

Zijn er anderen die tegen dit probleem aanlopen? Want ondanks dat we werken met lezersrollen, lopen we hier voor specifieke diensten wel tegen aan.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Even ter nieuwsgierigheid: als een document niet van toepassing is voor de gebruikers van het portaal klinisch labo, waarom wordt het document dan standaard ter beschikking gesteld op dat portaal?
Badge +2
Dag Andrei, het heeft vooral met de leesrollen die wij hier hanteren te maken denk ik. Maar ik zou ook niet weten hoe we dit beter/anders kunnen instellen zodat we nog een overzicht behouden over de leesrollen. Het betreft namelijk een document dat binnen het zorgdepartement wel van toepassing is en dus voor het ganse zorgdepartement wordt open gesteld.
Ik zal het voorbeeld van vandaag geven: de documentbeheerder van de dienst radiologie heeft documenten beschikbaar gesteld die voor de verpleegkundigen en artsen van toepassing zijn. De documentbeheerder heeft dan ook het 'zorgdepartement' als leesrol aangeduid maar hieronder valt ook het klinische labo, labo anatomo pathologie, operatiekwartier ... . Omdat je geen portalen kan kiezen bij eigenschappen van het document, komt dit dus op alle portalen te staan (incl. klinisch labo, labo anatomo pathologie, ...):

Hallo @Karinvd ,

Het nieuwsbericht over nieuwe of gewijzigde documenten wordt op elk portaal getoond waarbij dit document in de inhoud van dat portaal voorkomt (en dus in een verzameling is opgenomen die bij dat portaal wordt gebruikt).
Wel is het zo dat het nieuwsbericht op dat portaal dan alleen zichtbaar is voor gebruikers die ook leesrechten op het document hebben.
Als een gebruiker het document niet mag lezen, dan is het nieuwsbericht niet zichtbaar.
Reputatie 4
Badge +7
Isala gebruikt iProva versie 5.10.3 en heeft zijn portalen ingericht op basis van een RVE, waaronder meerdere afdelingen hangen. Ook bij ons leeft de vraag hoe we nieuwe belangrijke documenten onder de aandacht kunnen brengen bij de gebruikers. Ik ben benieuwd naar de behoefte en ervaringen van meerdere ziekenhuizen / zorginstellingen m.b.t. de manier waarop nieuwe belangrijke documenten onder de aandacht gebracht kunnen worden aan de gebruikers.

Omdat wij met RVE portalen werken en er meerdere afdelingen onder hangen wordt het al gauw een opsomming van nieuwe en gewijzigde documenten in het nieuwspaneel die weer voor vele afdelingen niet interessant zijn. Ben benieuwd naar jullie ideeën en oplossingen hiervoor.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring