Beantwoord

Gebruik van portaalgroepen

  • 22 April 2021
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Badge +2

Ik ben bezig om vast te stellen hoeveel portalen wij nodig hebben bij de inrichting in onze organisatie. Nu zie ik de optie portaalgroepen en dat je verschillende portaalgroepen kan aanmaken. Heeft iemand ervaring of weet waar ik informatie kanvinden over de voor- en nadelen van het gebruik van Portaal groepen?

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 22 April 2021, 15:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Je bedoelt wellicht verzamelingengroepen?

 

Het voordeel hiervan is dat je soort van structuur kan aanbieden zoals je in een mappensysteem kan bouwen. Sommige portalen (diensten) maken bij ons hier gebruik van en vinden dit een absolute meerwaarde.

Badge +2

Hallo Andrei, bedankt voor je reactie, ik bedoel niet verzamelingen maar in de portaal instellingen kan je extra portaalgroepen maken, zie knipsel

De vraag is wat hiervan de gevolgen zijn als je deze instelt, waar heeft het allemaal effect op b.v. met rechten en rapportages etc

Portaalgroepen gebruik je om portalen te rubriceren. Dat kan handig zijn als je veel portalen hebt. Bij een portaal geef je dan aan in welke groep dit portaal hoort.

Je kunt zo bijvoorbeeld onderscheid maken tussen ‘afdelingsportalen’ en ‘themaportalen'.

Wanneer je ‘alle portalen’ toont, zie je de rubricering (in deze schermafdruk ‘Portalen’ en ‘Voorbeelden'):

 

Badge +2

Hi Inge, tot zover had ik het begrepen, ik vroeg mij alleen af of het alleen een onderverdeling is of dat je met de groepen ook nog iets kunt met rechten, rapportages en dashboardsof dat deze alleen op de portalen zelf kunnen.

Hoi Willem, het is inderdaad alleen een onderverdeling. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring