Skip to main content

Zou het mogelijk zijn om onder de help-functie (waar nu verwezen wordt naar de online-help en de infoland community) bijvoorbeeld een eigen, interne handleiding/werkinstructie te kunnen toe te voegen? Daar kan iedere gebruiker (van leek tot expert) snel aan, het in bv. de verzameling “handleidingen” zoeken is voor vele van onze medewerkers nog onbekend terrein.

Momenteel offeren we het blokje ‘snel naar’ hier nog voor op, maar daar zouden we dan echt inhoudelijke thema’s in de verf willen zetten. 

Waar plaatsen jullie deze info?

Hoi @JolienRaes,

Je kunt de help-functie ook laten verwijzen naar een eigen pagina. Hier kun je dan bijvoorbeeld een verwijzing (hyperlink) toevoegen naar de verzameling ‘Handleidingen'.

Je kunt dit instellen via Applicatiebeheer > Systeeminstellingen > Help:

 

Nadeel is wel dat je dan naar één algemene handleiding verwijst, terwijl de online help zoekt naar informatie die past bij de pagina die je op dat moment bezoekt. Als je bijvoorbeeld een vragenlijst gaat maken en daar op ‘Help’ klikt, zul je via de online help trainingen en topics over vragenlijsten zien.


Top! Die functie kende ik nog niet - ik ga ermee aan de slag en bekijk de mogelijkheden.


Reageer