Skip to main content

Hoe is jullie ervaring met AI Search?

• September 28, 2026
  • 2 reacties
  • 10 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met AI Search. Wij gebruiken het nog maar heel kort, maar eerlijk gezegd zijn we nog niet heel enthousiast.

Ik merk dat ik velden en andere metadata mis en dat ik niet altijd gemakkelijk vind wat ik zoek. Zo verwacht ik bijvoorbeeld dat een document over prikaccidenten naar voren komt wanneer ik vraag: "Wat moet ik doen als ik mij heb geprikt?", maar dat gebeurt niet.

Daarom ben ik benieuwd hoe anderen dit ervaren, vooral organisaties die AI Search al langer gebruiken. Herkennen jullie dit? En wordt het beter naarmate gebruikers eraan wennen en leren hoe ze hun vragen moeten formuleren, of lopen jullie tegen dezelfde beperkingen aan?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2

Wij hebben het twee keer getest en hebben nu besloten om over te gaan omdat het zoeken daadwerkelijk efficiënter wordt. De antwoorden of getoonde resultaten kloppen helaas niet altijd. Mogelijk dat de samenvatting van een document dan niet goed genoeg is of je de vraag anders moet stellen? 

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Genie
  • September 28, 2026

Wij hebben het twee keer getest en hebben nu besloten om over te gaan omdat het zoeken daadwerkelijk efficiënter wordt. De antwoorden of getoonde resultaten kloppen helaas niet altijd. Mogelijk dat de samenvatting van een document dan niet goed genoeg is of je de vraag anders moet stellen? 

Hi ​@Bartprinsesmáximacentrum, dankjewel voor je reactie. Heb jij er ervaring mee dat het helpt om de samenvatting te verbeteren?