Instellen van startportaal voor gebruikers lukt niet

  • 14 July 2023
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

Badge +3

Ik ondervind problemen bij het instellen van een bepaald startportaal. Ik heb verschillende zaken geprobeerd:

  • via gebruikers wijzig ik het startportaal bij de eigenschappen.
  • ik heb ervoor gezorgd dat de organisatie-eenheid bij de gebruiker overeenkomt met de organisatie-eenheid van het portaal (onder management informatie)
  • bij de gebruikersgroepen van mijn organisatie staat ook het gewenste portaal ingesteld.

Bij de gebruiker waarbij ik dit uittest, krijgt die bij het opstarten van Zenya een melding dat er geen startportaal ingesteld is. Hij kan kiezen tussen een aantal startportalen, maar niet het gewenste.

Voor wat betreft mezelf als  beheerder, start ik de ene keer Zenya op in het gewenste startportaal, de andere keer niet. Thans heb ik net zoals mijn collega, bij gebruiker > eigenschappen het gewenste startportaal ingesteld en maak ik deel uit van de gebruikersgroep waarbij dit ook als standaard ingesteld staat. Ik kan echter wel alle portalen zien, dus ik bots niet tegen het probleem dat ik het handmatig niet kan selecteren.

Waar ligt het probleem? We werken met meer dan 100 binnen onze organisatie-eenheid, dus er is heel wat aanpaswerk.

Bedankt!


2 reacties

Hoi Saskia,

Ik zet je vraag door naar onze servicedesk zodat kunnen onderzoeken waarom het niet lukt het juiste startportaal te zien.

Er is geen reactie meer binnengekomen bij onze servicedesk, de melding is daar gesloten.

Het probleem zou te maken kunnen hebben met leesrechten die je op portalen ook dient in te stellen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring