Skip to main content

Nieuwe kleur bovenbalk in Zenya versie 7.7

• December 9, 2025
  • 7 reacties
  • 150 Bekeken

Els Lowette
Forum|alt.badge.img+7

Een kleine bemerking bij de upgrade 7.7.0.

De bovenbalk heeft als systeemkleur nu donkergroen in plaats van zwart gekregen, we kunnen dit niet aanpassen.

Spijtig want onze portaal kleur is ook een “groene” kleur wat nu een minder mooi effect heeft.  Onze kleur “vecht” een beetje met deze nieuwe groene kleur van de bovenbalk.

Het enige wat ik nu kan doen is onze huiskleur aanpassen...

Het zou fijn zijn mochten we terug voor zwart kunnen kiezen of een eigen andere kleur.

Ik weet niet of er nog gebruikers zijn met een soortgelijk probleem/vraag…

Wou alvast een gesprek starten…

Lay-out is natuurlijk persoonlijk en heeft geen invloed op de werking van Zenya :) 

Ik kijk uit naar jullie reacties!

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Reiziger
  • December 9, 2025

Ik was ook al op zoek om ergens die groene balk aan te kunnen passen.

Onze huisstijl en kleuren zijn blauw. En die groene balk erboven lijkt als een vlag op een modderschuit.
Wij zullen nu dus ook noodgedwongen naar een andere kleur in Zenya moeten gaan.

Forum|alt.badge.img+1
  • Ervaren Avonturier
  • December 10, 2025

Wij lopen ook tegen hetzelfde aan. Wij maken gebruik van verschillende portaalkleuren om duidelijk te maken waar je je bevind. Maar de nieuwe kleur maakt het lastig te combineren zonder dat het vloekt. Zorgt voor een minder prettige werkomgeving. 

Els Lowette
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Orakel
  • December 19, 2025

Misschien kunnen we dit topic omzetten in een idee?

Forum|alt.badge.img+1
  • Ervaren Avonturier
  • December 22, 2025

Als die link hier gedeeld wordt, zal ik stemmen!

Els Lowette
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Orakel
  • December 22, 2025

@Addink 

@Jootje666 

Ik plaatste zo-even een idee Upgrade 7.7.0 nieuwe kleur bovenbalk - zelf kleur kunnen instellen | Zenya Community , mochten jullie willen stemmen dan kan dit dus :).

Alvast dank!

hleijen
Forum|alt.badge.img+7
  • Zenya medewerker
  • January 26, 2026

Dank voor het delen van jullie feedback. We begrijpen goed dat wijzigingen in de gebruikersinterface impact hebben, zeker wanneer Zenya dagelijks wordt gebruikt en documentatie of instructies daarop is afgestemd.

De aanpassingen in de look & feel – waaronder de bovenbalk – zijn onderdeel van een bredere stap om Zenya visueel consistenter te maken met onze aangescherpte huisstijl. Daarbij kiezen we bewust voor een rustiger, zorggerichter kleurpalet en meer herkenbaarheid over al onze uitingen heen, inclusief het product zelf. Dat neemt niet weg dat we zien dat de nieuwe bovenbalkkleur niet in alle gevallen optimaal aansluit op de door jullie gekozen themakleuren. Die signalen nemen we serieus en betrekken we bij verdere afwegingen.

Ook het startportaal is subtiel aangepast. Dat doen we niet willekeurig, maar vanuit een duidelijke richting: Zenya beweegt zich stap voor stap naar een manier van werken waarin chat (conversatie met slimme agents) steeds centraler zal staan - en waarin bijvoorbeeld panelen met links en iconen langzaam een ondergeschiktere rol zullen gaan spelen. 

Om abrupte veranderingen te voorkomen, kiezen we er bewust voor om deze ontwikkeling geleidelijk zichtbaar te maken. Dat zie je op dit moment terug in een wat prominenter, meer vrij geplaatst element waarin je vraag kunt stellen.

We begrijpen dat dit in het huidige gebruik soms kan voelen als “minder ruimte op het scherm”, en waarderen het dat dit zo concreet wordt teruggegeven.

Kortom: deze wijzigingen zijn het resultaat van bewuste ontwerpkeuzes. Tegelijk realiseren we ons dat het achterliggende waarom niet voor iedereen direct zichtbaar is in het dagelijks gebruik, en juist daarom helpt jullie feedback ons om dat gesprek scherp te houden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Ervaren Avonturier
  • January 27, 2026

Als ik uw reactie goed begrijp, is het de richting van Zenya om meer in dit kleurenschema te gaan werken. Dat maakt dat wij daar als gebruikers flexibel mee om moeten gaan, dat is even schakelen.

Wat misschien dan wel zou helpen is als de basiskleuren die Zenya aanbied ook te combineren zijn met de nieuwe bovenbalk. Dat is nu niet het geval.