Wij gebruiken themagerichte portalen. Momenteel zijn alle filters (i-task) zichtbaar. Het zou veel overzichtelijker zijn om filters te kunnen toekennen aan specifieke portalen. Hoe gaan anderen hiermee om ?
Hoi
Als ik het goed begrijp wil je als je vanuit een bepaald themaportaal naar de ‘lijst van meldingen’ gaat daar direct het filter zien wat voor dat portaal (thema) van toepassing is.
Je zou dat nu kunnen oplossen door een hyperlink te maken naar ‘overzicht van meldingen’ en daarbij het filter te gebruiken. Op je portaal kun je dan deze hyperlink plaatsen.
Hallo Inge,
dit passen we al toe.
Maar we zouden graag in het overzicht van meldingen, en daarin de beschikbare filters, kunnen selecteren welke filters daar getoond worden op een specifiek portaal, en niet alle filters daar moeten laten zien. Hierdoor zouden we portalen nog beter kunnen afstemmen op groepen van gebruikers.
Als de gebruikers altijd maar één themaportaal gebruiken, kun je nog iets doen door rechten op het publieke filter in te stellen voor enkel die gebruikers.
Als er meerdere portalen worden gebruikt, is dat helaas geen oplossing.
Klopt idd, maar dit passen we al gedeeltelijk toe. We hebben echter veel verschillende meldingstypes en beheerders, waardoor we enerzijds een overkoepelend portaal hebben ingesteld met alle meldingstypes, en anderzijds verschillende portalen instellen afgestemd op een specifiek meldingstype (met specifieke filters en management informatie) of afgestemd op specifieke gebruikersgroepen. Het zou dus handig zijn om op de filters selectief te kunnen laten zien en portalen meer gericht te kunnen personaliseren of af te stemmen op meldingstypes.
Reageer
Word lid van de Infoland Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.