Skip to main content

Hallo, 

 

We maken steeds vaker gebruik van het dashboard m.b.t. meldingen. Dat is een positieve ontwikkeling, maar de statusvermelding wordt gemist in bijvoorbeeld een diagramweergave en rapportages. 

De status is wel te exporteren vanuit het meldingenoverzicht, maar het zou praktisch zijn als dit ook mogelijk is vanuit het dashboard (rapportages). 

Ik zie weliswaar de optie om de “deadline huidige status” aan rapporten toe te voegen, maar dat is niet de informatie waarnaar we op zoek zijn.

Is het mogelijk om via het dashboard inzage te geven in de status van meldingen?

 

Groet,

Heidi

Hoi Heidi,

In het overzicht van meldingen kun je inderdaad de status als kolom toevoegen en deze dan van verschillende meldingstypen in dezelfde lijst zien.


Beste @Heidi Op het Veld ,

Om een diagram aan te maken dien je eerst een publiek filter aan te maken. Je publieke filter dient alle informatie te bevatten die je wil gebruiken in het diagram:

  1. Welke groep van meldingen;
  2. De velden die je nodig hebt voor de definitie van je diagram;
  3. Velden die als aanvullend filter gebruikt kunnen worden vanuit het diagram.

In stap 3 in de wizzard kun je het veld ‘status’ toevoegen.

Als je bijvoorbeeld een staafdiagram op het dashboard hebt staan m.b.t. meldingen en je klikt door in de diagram, is de status van de meldingen zichtbaar.

Meer uitleg hierover vind je in de training: Diagram over meldingen toevoegen aan het dashboard.

Laat je even weten of het hiermee is gelukt?

 


Nog een aanvulling:

Wanneer je een publiek filter gebruikt met meer dan één meldingstype, kun je het veld ‘status’ niet gebruiken omdat elk meldingstype zijn eigen statussen heeft. Je kunt de status alleen gebruiken bij een filter voor één meldingstype.


Ah, dat is precies de aanvulling die ik nodig had. 😊  Dank voor jullie reacties. 

Bekend is hoe een diagram of rapportage kan worden aangemaakt, echter ik zag nergens de optie om het statusveld toe te voegen. De aanvullende informatie verklaart dit: in het diagram / de rapportage is een drietal meldtypes opgenomen. Weliswaar allemaal MIC-meldtypes, maar door ontwikkeling van de MIC-workflow zijn in de loop der jaren meerdere (opeenvolgende) MIC-meldtypes in gebruik genomen. Om - snel en eenvoudig - totaaloverzichten te kunnen genereren, verdient het niet de voorkeur om voor elk meldtype een apart diagram / aparte rapportage aan te maken. 

Dan komt het erop neer dat overzichten, inclusief statusvermelding, het meest efficiënt via het meldingenoverzicht (i.p.v. het dashboard) kunnen worden opgesteld. Klopt dat?

 

Groet,

Heidi

 


Reageer