Skip to main content

Goedemiddag,

 

Wij willen graag dat medewerkers via de signalen in Zenya werken dus ook met taken en berichten. Nu zijn er door de jaren heen veel medewerkers die zelf excell lijsten hebben met daarin hun werkvoorraad en dus niet via Zenya werken.

Om dit toch te stimuleren zou ik het fijn vinden als ze dan blanco beginnen met hun taken en berichten (nu staan er natuurlijk enorm veel omdat ze daar niet mee werken). 

Een idee is dan dat ze zelf de datum van resetten van hun taken en berichten instellen en vanaf die datum verder gaan met hun werkvoorraad in Zenya. 

Is dit te realiseren? Hebben andere misschien hier een passende oplossing voor?

Hoor het graag,

Met groet,

Anja

Hoi Anja,

Een gebruiker kan zelf berichten opruimen door deze te verwijderen. Je kunt meerdere berichten tegelijk verwijderen. Zie eventueel de uitleg hierover in deze training:
 

 

Voor taken ligt het anders. Een taak kun je niet verwijderen, de taak verdwijnt als die is uitgevoerd. Dus ook wanneer je vanuit een Excel lijst taken gaat afhandelen, zal de taak in Zenya verdwijnen zodra deze is afgehandeld. Bij je taken zie je dus altijd taken die je nog uit dient te voeren.


Kan het zijn dat er taken open blijven staan als deze taak door een ander al is uitgevoerd?

Dit lijkt namelijk zo. 

Hoe zijn deze te verwijderen?


@jhollmann 

Dat ligt mogelijk aan het type taak. Sommige taken zijn van het type dat alle actienemers de taak dienen af te handelen. Andere zijn zodanig ingericht dat de taak is afgehandeld voor alle actienemers als 1 actienemer de taak heeft uitgevoerd

Voorbeeld vanuit FLOW (zie ook Mogelijke acties op een statusovergang | Zenya Community):

  • Bij een eenvoudig actiepunt (zonder formulier) kan men aangeven dat alle actienemers het actiepunt moeten afhandelen
  • Bij een actiepunt van het type "formulier invullen” geldt dat men dat actiepunt wel aan meerdere gebruikers mag toewijzen. Maar zodra een van de actienemers het formulier verzonden heeft, dan is het actiepunt (en daarmee de taak) voor alle betrokken actienemers afgehandeld. 

Neem contact op met onze Servicedesk op het moment dat er taken open staan waarvan men niet kan verklaren waarom ze nog open staan.


Reageer