Beantwoord

Taken met herhalingspatroon afhandelen voor einddatum en taken in het verleden toevoegen

  • 7 September 2023
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Badge

Sinds kort werken wij met Zenya en gebruiken wij de taakschema's om periodieke taken toe te voegen. We hebben 2 vragen hierover:

  • Is het mogelijk om een taak af te handelen voor de deadline?? Wat is dan het gevolg van de deadline van de volgende taak (taken met herhalingspatroon)
  • Is het mogelijk om taken in het verleden toe te voegen (met bijlage)? Wij willen graag de afgehandelde taken uit een vorig systeem toevoegen, zodat de historie zichtbaar blijft in 1 programma.

Ik hoor graag hoe ik dit kan oplossen. 

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 7 September 2023, 14:19

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Madmiraal 

Allereerst: welkom op de Infoland Community!

Ik heb direct een antwoord op je eerste vraag.
Als je je taakschema's instelt op een periodiek interval (bijvoorbeeld iedere eerste maandag van iedere maand), dan heeft het afhandelen van de taak van deze maand geen enkele invloed op het opstarten van de taak van de aankomende maand.

Als antwoord op je tweede vraag: het is niet mogelijk om taken in het verleden te starten en uit te voeren. Wat wel kan is informatie van de reeds uitgevoerde taken toe te voegen aan Zenya, bijvoorbeeld:

  • Als document in de documentenmodule
  • Kaart in een kaartenbak

De vraag is of een dergelijke "archieffunctie” volstaat.

Maar wellicht zijn er anderen met waardevolle ideeën?

@Lia Hazen jij misschien?

Reputatie 2
Badge +3

Hoi @Madmiraal 

 

Ik besef dat het niet gaat in taken maar wat je wel kan doen is het volgende. 

Als het gaat om historie van een apparaat waar ook een kaart van is zou ik in de kaart van de apparatuur een bijlage veld opnemen, daar kan je dan een bijlagen in de vorm van PDF, EXCEL Word etc invoegen. 

Als er dan een uitdraai uit het vorige systeem gemaakt kan worden kan die op die wijze aan het apparaat gehangen worden waarbij je dan op die wijze de historie aantoonbaar hebt.

Binnen Microvida, laboratorium met een ISO 15189 accreditatie, hadden we die behoefte niet want het oude systeem bleef voor andere afdelingen werkend en daar hebben we nog steeds toegang toe. Bij accreditatie was inzage in Zenya voldoende om aan te tonen dat we onderhoud uitvoeren zoals is vastgelegd in de bedieningsvoorschriften. Er is naar mijn weten nooit naar historie gevraagd. 

Door de leveranciers uitgevoerd onderhoud teken we af met een periodieke taak vanuit een taakschema maar maken dan ook een melding t.b.v. onderhoud (Flow) aan, gekoppeld aan de apparaat kaart waarin we meer informatie kunnen vastleggen en daar voegen we dan als bijlage de rapporten van de leverancier aan toe. Dit om te voorkomen dat een kaart zoveel bijlagen krijgt dat je het overzicht kwijt raakt. 

Heb je vragen over hoe Microvida het ingericht heeft dan hoor ik het wel. 

 

Groet Lia Hazen

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring