Skip to main content

Herkennen jullie dit probleem?

Bij het inloggen in iProva dienen onze gebruikers in te loggen met enkel hun loginnaam i.p.v. volledig emailadres.
Regelmatig komt het voor dat gebruikers toch proberen in te loggen met hun emailadres en als dat niet lukt de 'Wachtwoord vergeten'-link aanklikken, alwaar ze vervolgens ook hun volledige emailadres invoeren.

De gebruikers ontvangen dan alsnog geen bericht in hun mailbox omdat de betreffende gebruikersnaam niet bestaat in iProva.
Wel wordt er een bericht getoond welke insinueert dat het versturen van de mail gelukt is.
Dit is verwarrend voor gebruikers.
Ook is het mogelijk om bij wachtwoord vergeten een volledig willekeurige tekst (naam of emailadres) in te voeren en zelfs dan wordt de indruk gewekt dat het versturen van de herstelmail gelukt is.

Kunnen we teksten in het inlogscherm wijzigen zodat het voor gebruikers duidelijker wordt dat ze dienen in te loggen m.b.v. gebruikersnaam i.p.v. mailadres?

Het antwoord van Infoland is dat dit niet kan.

Hebben jullie ook deze wens? Dan kunnen Infoland vragen dit aan te passen in de Software.

Hoi @Jwel

 

Allereerst welkom op de community en bedankt voor je suggestie! 

Ik begrijp je vraag met betrekking tot de gebruikersnaam en dat wij al hebben aangegeven dat dit niet mogelijk is. 

 

Graag wil ik hier nog een korte aanvulling op geven. In jullie situatie is de gebruikersnaam niet het e-mailadres van de gebruiker. Echter in iProva is het ook mogelijk dat het e-mailadres de gebruikersnaam is. Omdat er voor de gebruikersnaam dus verschillende situaties mogelijk zijn wordt er hier een algemeen dekkende tekst getoond. 

Wellicht helpt een uitleggend bericht naar de organisatie toe welke gebruikersnaam ze moeten gebruiken al verhelderend. 

 

Een andere oplossing waardoor je er eigenlijk voor zorgt dat men automatisch ingelogd wordt (hierdoor heb je het probleem met een verkeerde gebruikersnaam helemaal niet meer) is Signle Sign On (SSO). In dit topic lees je meer over de mogelijkheden van SSO en iProva. Mocht je hier meer informatie over willen of de mogelijkheden een keer door willen nemen kun je het beste contact opnemen met jullie accountmanager.


Reageer