Skip to main content
Binnen ons bedrijf waar zowel Care als Cure zijn ondergebracht zijn we begonnen met het bouwen van de 5.x portal pagina's. Op dit moment loop ik er tegenaan dat ik niet van te voren kan bepalen welk document een gebruiker gaat zien als hij/zij zoekt in ''alles''. Er zijn namelijk documenten die specifiek voor de Care zijn en documenten die specifiek voor de Cure zijn en deze mogen niet verwisseld worden. We hebben geen onderscheid in een groep Care of een groep Cure. Ben benieuwd hoe anderen dat hebben opgelost.


  • Vast filter waarbij de gebruiker aangeeft tot welk onderdeel ze behoren
  • Toch met twee of drie groepen gaan werken Treant, Care en Cure
of zijn er nog andere mogelijkheden.
Even een aanvulling:

Als je zoekt 'in alles' dan betekent dit dat de inhoud van alle verzamelingen wordt doorzocht.

Wat niet wordt gevonden is:


  • Inhoud die niet in een verzameling is opgenomen.
  • Inhoud waarvoor de aangemelde gebruiker geen leesrechten heeft.

Je kunt dus via het samenstellen van verzamelingen en het uitdelen van leesrechten beïnvloeden wat een gebruiker gaat vinden.
@Inge Kuijpers Voorwaarde is dus dat als je verschil wilt maken dat er een groep voor de Care moet zijn en een groep voor de Cure en een gezamenlijke groep. (Care en Cure)
@J.Poppema Op het moment dat je werkt met leesrollen, dan kun je een onderscheid maken tussen de diverse leesbevoegdheden van gebruikers.



In dit geval heb je dus een leesrol Care met daarbij alleen de documenten die door gebruikers gelezen mogen worden met de leesrol Care.

Hetzelfde geldt voor de leesrol Cure.

Daarnaast is er de leesrol publieke lezer,



Hierbij maakt het dus niet uit, hoe je zoekt, want je vindt dan alleen datgene waar je een leesrecht op hebt.
Momenteel werken wij met 4 aparte portalen voor de verschillende merken en één overkoepelend portaal voor de hele Kwadrantgroep. In dit portaal staan alle geharmoniseerde documenten. Door de fusie is nog niet alles geharmoniseerd. In de portalen voor de merken staan èn de geharmoniseerde documenten èn nog de documenten specifiek voor dat merk.

Van te voren heb ik wel bij alle merken dezelfde verzamelingennamen gebruikt, zodat je ook makkelijk per verzameling kan zien wat nog geharmoniseerd moet worden.

Het referentiemodel van onze organisatie is hiervoor bepalend geweest

Bij alle documenten is het metaveld 'merknaam' verplicht gevuld. Hier in staat voor welk merk het document geldig is. Als je zoekt op 'alles' en je gaat op een titel staan, zie je meteen in de info voor welk merk het document is. Misschien een oplossing?

Reageer