Vraag

Importeren kadergerelateerde vragen - volgorde vragen

  • 31 March 2023
  • 5 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Sinds kort maken wij gebruik van de kaders van Qmentum via Zenya en Qualicor. Nu heb ik bij de normenset leiderschap alleen de kritische processen ‘kwaliteitsmanagement’, ‘management van middelen’ en ‘planning en kwaliteit’ nodig voor een vragenlijst. Als ik deze dan via de optie kadergerelateerde vraag selcteer en toevoeg komen alle vragen/criteria door elkaar te staan, dus niet op volgorde van criterium nummer. 

Ik heb ze uiteindelijk met de hand op de juiste volgorde gesleept. Is hier een handigere optie voor? 


5 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik herken dit probleem ook. Ik ben ook benieuwd naar een handige optie hiervoor.

Reputatie 3
Badge +6

hoe krijg ik beantwoord eraf? ik heb per ongeluk het verkeerde aangeklikt) ik wilde de reactie ‘liken’

Reputatie 6

hoe krijg ik beantwoord eraf? ik heb per ongeluk het verkeerde aangeklikt) ik wilde de reactie ‘liken’

Done 😀

Reputatie 4
Badge +6

@annemari.eichholtz: is dit een wens die de regiegroep eerder gemeld heeft?

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @Bart Bolwijn,

Ja dit issue speelt al heel lang (vanaf het begin van deze functionaliteit).
Zeker als je veel vragen tegelijkertijd importeert is dit erg vervelend en veel zoekwerk.

De vragen worden in dezelfde volgorde in de vragenlijst opgenomen als dat ze vermeld staan in de selectielijst bij “Kadergerelateerde vragen selecteren”. Je kunt hier wel enige invloed op uitoefenen door deze te sorteren op de kolom Kader en dan pijltje omlaag (van groot naar klein), maar dan nog zie je dat de volgorde niet klopt (zo staan de VIR's per hoofdstuk onderaan bijvoorbeeld bij ambulante zorg krijg je onder hoofdstuk 3 eerst 3.1 t/m 3.11 en dan onderaan dit hoofdstuk 3.5.1 3.5.2 etc. en staat in dit geval hoofdstuk 2 in zijn geheel onder hoofdstuk 5).

We kunnen helaas de sortering niet doen op de het nummer van de norm waarbij een vraag hoort, omdat deze nummering niet als kolom is opgenomen in de getoonde lijst met vragen. Dit nummer staat wel bij elke vraag vermeld, dus je kunt hier wel zien welke vragen wel en welke vragen niet op de juiste volgorde worden geïmporteerd. 

Wat ik nu doe is het selecteren van alle vragen die op de juiste volgorde worden toegevoegd en dan de overige vragen per stukje op de juiste plaats toevoegen aan de vragenlijst, wat veel extra tijd kost want eigenlijk zou je alle vragen die je nodig hebt in 1 x willen selecteren en toevoegen in de juiste volgorde.

Hopelijk is deze omschrijving zo duidelijk, anders wil ik je via een teams-sessie wel laten zien wat ik bedoel. 

Groetjes

Annemari

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring