Beantwoord

FMEA matrix koppelen aan een risico sjabloon

  • 28 December 2023
  • 9 reacties
  • 168 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Wij zijn bezig om de PRI's in te richten in risicomanagement en willen aan dit sjabloon de FMEA risico-matrix koppelen. Tot op heden is dit niet gelukt. Wij kunnen alleen de risicomatrix koppelen die staan bij risicomatrices. Moeten we nog iets activeren?

Daarnaast, heeft er iemand een Zenya risico sjabloon t.b.v. PRI's ter beschikking??

Anja en Ellen

 

groetjes

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 2 January 2024, 09:43

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo Ellen, 

Bij ons is de risico module al lang in gebruik voor PRI's.

Ik heb even gezocht, maar ik kan geen plaats vinden waar de risicomatrix ingesteld kan worden.

Wij maken gebruik van 2 sjablonen: proces sjabloon en een sjabloon voor een systeem PRI volgens Seips model. Helaas kan ik geen mogelijkheid vinden om een sjabloon te exporteren.

Misschien is het handig om contact op te nemen met jullie consultant om de mogelijkheden na te vragen. 

groeten, 
Arjo

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Ellen, 

 

Met de juiste rechten kan je bij applicatiebeheer- Risico's - Risicomatrix een risicomatrix toevoegen en kiezen voor 2 of 3 dimensies.

Als je de FMEA al kent heb je de waarden met de beschrijving en is het een kwestie van inkloppen. Dan kan deze Risicomatrix aan een risicosjabloon hangen. 

 

Groet Lia Hazen

Reputatie 3
Badge +6

@Lia Hazen : Het koppelen op de door jou genoemde wijze kennen we al. Dat kan .. maar de matrix wordt apart genoemd dus zo zou je verwachten dat je dit kan koppelen. Dit krijgen we niet gevonden.

@Arjo Kuiper : Dank dat je hebt gekeken. Je kan wel een ingevuld risico met daarbij behorende maatregelen exporteren . Zou je bereid zijn zo een te delen.

Wij zitten inmiddels op Risk Nextgen.

Groetjes

Ellen

 

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Ellen, 

 

Nu ik er nog een keer naar kijk zie ik wat jij bedoeld. Inderdaad die aparte matrix FMEA komt niet naar boven als je aan je sjabloon een matrix wil koppelen. 

Toch de servicedesk en/of de consultant raadplegen dan. 

Ben ook benieuwd hoe dat dat wel kan. 

Groet Lia

Voor FMEA wordt één risicomatrix gebruikt. je kunt deze definiëren in Applicatiebeheer:

Je ziet dit onderdeel als je bent aangemeld met een gebruiker die het centrale recht heeft voor deze matrix:

 

Deze matrix kun je niet koppelen aan een risicosjabloon, hiervoor worden de ‘Risicomatrices’ gebruikt die je vindt in applicatiebeheer voor Risico's.

Reputatie 3
Badge +6

Hallo,

 

Hoewel alles aangevinkt staat zien wij het item Risico analyse (FMEA) niet. 

Maar is die matrix dan alleen een illustratie van die matrix, want je kan er verder niets mee (ogenschijnlijk)

Ellen

 

Hoi Ellen,

Het kan zijn dat je geen licentie hebt voor FMEA / i+PRA en daarom dit niet ziet. De matrix voor FMEA is een twee dimensionele matrix zoals die ook voor RISK wordt gebruikt. 

De matrix kun je bij een FMEA analyse gebruiken om een risicoscore te bepalen voor risico's.

Reputatie 3
Badge +6

Hoi Inge,

 

We hebben licenties voor Risicomanagement. Ik zie de maxtrix wel maar ik zie niet wat je er mee kan….. Misschien klopt het dat we geen licentie hebben, maar bij de licentie voor risicomanagement verwacht ik dat dit inclusief is.

ellen

Reputatie 4
Badge +4

Hi Ellen,

De Risicomatrix (FMEA) bij Risico's onder applicatiebeheer is voor Risico analyses (FMEA) die je kunt terugvinden onder de modules:
 

 

Je dient bij Applicatiebeheer>Risico's: Risicomatrices een  FMEA risico-matrix te maken, zodat je die kunt koppelen aan je sjabloon.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring