Skip to main content

Binnen de  Botwie gebruiken hebben we gevolgklassen gedefineerd:

Deze kan ik uit of aan zetten bij het gebruik van een risicosjabloon.

Hoe kan ik een risicosjabloon maken waar ik, andes dan de voorgedefinieede gevolgen, handmatig gevolgen toe kan voegen?

zoals bijvoorbeeld in bijgevoegde voorbeeld

bowtie

Hallo ​@jhollmann 

Als je extra gevolgklassen wilt kunnen selecteren in een risicosjabloon dan dien je deze eerst als mogelijke gevolgklasse toe te voegen onder Applicatiebeheer>Risico's: Instellingen.

Hallo Cindy. Dank voor je antwoord. Dat is jammer, want ik zou vrij tekstvelden willen gebruiken hiervoor. Maar dat kan dus helaas niet (meer) waarbij je altijd gedwongen bent om voorgdefineerde gevolgklassen te gebruiken. Anders zou je een zeer lange lijst krijgen bij applicatiebeheer.

Dit terwijl oorzaken wel vrij ingevuld kunnen worden. Is het mogelijk om hetzelfde principe, waar wenselijk, ook bij gevolgen te hanteren? Of dit als onwikkelwens aan te geven?

Hoi ​@jhollmann,

Je kunt wel binnen een gevolgklasse wel zelf gevolgen toevoegen. Je kiest dan eerst de gevolgklasse en daarna kun je zelf de tekst van het gevolg intypen. 

De gevolgklassen zijn bedoeld om de gevolgen te classificeren en te bundelen. De lijst zou dan niet te lang hoeven te zijn. Je kunt bijvoorbeeld denken aan:

• Bedrijfsvoering
  • Personeel
  • Financiën
  • Imago
  • Wet- en regelgeving
  • Kwaliteit
  • Strategie / doelstellingen