Beantwoord

Het is soms erg lastig om beheersmaatregelen te koppelen

  • 30 August 2023
  • 7 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Hoi,

 

We hebben ongeveer 250 maatregelen verdeeld over 2 risicogebieden. Wanneer je een risico wilt koppelen aan een beheersmaatregel krijgen wij veel  in het pop-up te zien op basis van een zoekterm. Aangezien het mogelijk is om meerdere beheersmaatregelen te hebben met dezelfde naam (erg onhandig overigens!) is het soms moeilijk om de juiste te selecteren.

Wellicht is het mogelijk om meerdere kolommen te tonen in pop-up…. 

 

Ook vraag ik me af waarom je maatregelen kan toevoegen met dezelfde naam….

 

Ellen

 

icon

Antwoord op het topic Johan Boons 2 November 2023, 12:30

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi Ellen,

Deze flow zorgt ervoor dat je alle wegen kan invoeren. We weten immers niet of je een nieuwe of bestaande control wil toevoegen. Uiteraard zijn we nieuwsgiering wat bedoel je met "meerdere kolommen" en hoe dit het probleem oplost.
Voor wat betreft dezelfde namen: de gedachte hierachter is dat het voorkomt dat organisaties meermaals dezelfde naam wil gebruiken en hier -bijvoorbeeld andere OU's koppelt. We willen daarom onze gebruikers de vrijheid geven om toe te kunnen voegen wat voor díe organisatie van toegevoegde waarde is. En hebben het daarom ook makkelijk gemaakt om -later- de naam aan te kunnen passen. 


 

Reputatie 3
Badge +6

Hoi Frans,

Maar je kiest er voor om een bestaande control toe te voegen als je het juiste tabblad te selecteren. We hebben meer dan 400 maatregelen en als je een maatregel wilt toevoegen lijkt het logischer om een bestaande te kiezen. Maar dat is moeilijk zoeken.

Het risico ligt op ou vastgelegd maar de maatregelen niet. Het gevaar is natuurlijk dat je over 2 jaar heel veel maatregelen hebben die vergelijkbaar zijn.

Je kan met verschillende sjablonen werken voor maatregelen. Het zou handig zijn als je daar op kon filteren!

 

Ellen

Reputatie 1
Badge +3

Hoi Ellen,

Dank voor je suggesties! We zullen een tweetal verbetering doorvoeren aan de manier waarop je nu controls (/maatregelen) koppelt:

  • Het dialoog zal starten met ‘bestaande controls zoeken’ ipv ‘toevoegen van een nieuwe control’. De inschatting is dat je vaker wil zoeken naar bestaande controls, dan dat je een nieuwe control wil aanmaken via deze weg.
  • Bij het zoeken van een control krijg je de mogelijkheid om éérst je type (/template) te selecteren voordat je gaat zoeken. Je zoekt dan alleen nog binnen dit type (of hebt gefilterd binnen dit type zoals je het omschrijft). Óf -zoals het nu is- je kan binnen alle aanwezige controls zoeken, zonder dat je eerst ‘filtert op type’.

Ik kan je op dit moment (met 7.1. net gereleaset) nog niet vertellen of dit in 7.2. of 7.3. meegaat. Ik kan je al wel vertellen dat dit uiterlijk in 7.3. zo zal gaan werken in Zenya RISK. 

Reputatie 3
Badge +6

Hoi,

Super. Ik ben blij dat het leven dan iets makkelijker wordt. Ik ga er vanuit dat dat er ook naar rechten gekeken wordt bij het zoeken naar controls. Als je niet bevoegd bent voor bepaalde controls krijg je ze ook niet aangeboden….(veronderstel ik). 

 

 

Reputatie 1
Badge +3

Correcte veronderstelling, dat werkt nu ook al zo! 

En fijn dat je er blij mee bent! Wel nog even geduld, maar het komt eraan 🙏🏼

Beste Johan Boons, mooi dat er enigszins een mogelijkheid is om te zoeken. Het zou echter nog steeds fijn zijn om een totaal overzicht te hebben zodat je door de maatregelen kunt scrollen om te zoeken welke je zou willen koppelen. Door met zoekwoorden te werken, beperkt je het aantal zichtbare maatregelen. Is er zicht op dat dat gaat komen? 

Groet Johan Immink. 

Reputatie 1
Badge +3

@J Immink Ook ‘het scrollen’ & het hebben van een totaal overzicht hebben we meegenomen.

@Ellen van Hagen / @J Immink: Inmiddels ook meer duidelijkheid over de planning hiervan: deze aanpassing zal vanaf 7.2. live zijn. 

Dank voor de suggesties! 🙏🏼

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring