Beantwoord

Kun je stemmen op risico's / risico's is een sessie evalueren?

  • 18 August 2022
  • 9 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Binnen onze organisatie maken we gebruik van andere toolings (nu Mentimeter, maar zijn op zoek naar goede vervanger) voor voting bij interactieve risk sessies. Ik hoor graag of Infoland ook het voten van risico's op agenda heeft staan voor de verdere ontwikkeling van de risico module.

Herkennen andere gebruikers ook deze behoefte?

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 24 August 2022, 10:22

Bekijk origineel

9 reacties

Badge

Wij hebben vanuit onze organisatie ook deze behoefte. Het is nu lastig dat er twee systemen moeten gebruikt worden, dus enerzijds voor de voting en anderzijds voor de vastlegging van risico's en beheersmaatregelen en toetsing hiervan.

 

Zelf gebruiken wij RiskChallenger voor voting van risico's. Deze tool werkt erg prettig. Het zou dus onze voorkeur genieten als er een interface o.i.d. gebouwd kan worden waarmee de uitkomsten gemakkelijk in Zenya overgenomen kunnen worden.

Reputatie 5

Binnen Zenya kun je risico-evaluatie sessies maken voor 1 of meer risico's. Probeer het maar eens uit.

Nieuwe sessie maken

 

Sessie starten
Mensen kunnen deelnemen door QR-code te scannen, of de URL die met ‘Toon URL’ getoond wordt in een browser te kopieren

 

je wordt in de wacht gezet tot de sessie van start gaat
Als de sessie gestart is kun je jouw inschatting van ernst en waarschijnlijkheid opgeven
sessie leider ziet wat alle deelnemers hebben ingevuld, en kan op basis daarvan een eindoordeel invullen.

 

 

 

Reputatie 1
Badge +1

Top! Zou het graag uitproberen, echter zie nu dat ik de Risico module niet kan toevoegen aan mijn modules; Alle modules geeft leeg veld :-(

Reputatie 1
Badge +1

Heb het vandaag wel kunnen starten :-), interessant dat dit al is ingebouwd. Zou mooi zijn als voorzitter ook nog aantekeningen/opm kan plaatsen alvorens de risico-score wordt opgeslagen.

Reputatie 1
Badge +1

Is het ook mogelijk om de evaluatiesessie te doen met deelnemers die geen toegang hebben tot Zenya?

Is het ook mogelijk om de evaluatiesessie te doen met deelnemers die geen toegang hebben tot Zenya?

Nee dat kan niet, de deelnemers dienen een Zenya gebruikersaccount te hebben.

Reputatie 1
Badge +1

Is het ook mogelijk om de evaluatiesessie te doen met deelnemers die geen toegang hebben tot Zenya?

Nee dat kan niet, de deelnemers dienen een Zenya gebruikersaccount te hebben.

Dat is nu jammer, aangezien wij ook vaak risicosessies voor projecten doen, waarbij ook soms mensen van buiten Essent aansluiten.

Ook onze eigen mensen hebben niet standaard toegang. We zullen intern bespreken hoe we hiermee om willen gaan.

Reputatie 1
Badge +1

In de testfase loop ik tegen twee zaken aan:

  • Hoe kan ik deelnemers selecteren voor de evaluatiesessie?
  • Hoe kan ik een evaluatiesessie verwijderen?

mvg,

René Rodijk

Reputatie 5
Badge +5

Je "selecteert” deelnemers door de link of de QR code met hen te delen. zie 

Mensen kunnen deelnemen door de QR-code te scannen, of de URL die met ‘Toon URL’ getoond wordt in een browser te kopiëren

 

De lijst met evaluatiesessies is een 'archief' waarin je alle sessies kunt zien en waar je niets uit kunt verwijderen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring