Skip to main content
Vraag

Overnemen rechten of rol in RISK bij afwezigheid

• February 17, 2026
  • 0 reacties
  • 0 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Voor het overnemen van werkzaamheden heb je de optie "verantwoordelijkheden overnemen”. dit is een permanente oplossing.

Ook kun je bij de gebruiker een afwezigheidsmelding instellen. Nieuwe meldingen en actiepunten worden dan automatisch toegewezen aan de tweede voorkeurscoördinator/-actienemer. 'Out of office' wordt na de einddatum automatisch weer uitgeschakeld, maar kan ook eerder handmatig worden uitgeschakeld"
Wij hebben nu te maken met een controltester en evaluator/reviewer die voor langere tijd niet aanwezig zijn. Voor een tijdelijke vervanging is voor zover ik het kan zien geen oplossing bedacht. Het zou fijn zijn als die er wel zou kunnen komen. De oplossing die nu gevolgd moet worden zijn handmaitig en vraagt om vergissingen. Stel controltester A heeft 10 controls en is langere tijd afwezig. Controltester B, die dit tijdelijk gaan overnemen heeft al 10 controls. Samen 20 controls. Als A weer terug komt dient er dus ergens een lijst te zijn van controls die voor het vertrek bij A ingesteld waren. Nu zijn het er 10 maar binnen onze organisatie gaat het over grotere aantallen en is dit een tijdrovende klus die anders zou moeten kunnen denk ik.  En wellicht speelt dit ook bij andere Zenya onderdelen/modulen.

Ik hoop dat hier een oplossing voor kan worden bedacht zodat ook dit onderdeel bij de ontwikkelingen van Zenya onderdelen ook mee ontwikkelt.  En wie loopt hier ook tegenaan en heeft een handige oplossing?