Skip to main content

Hallo,

Wij, RKZ Beverwijk, zijn nu een jaar bezig met de Nieuwe Risk module en zijn goed bezig met de NEN7510 risico's, welke een eigen sjabloon hebben.

We gaan nu starten met integraal risicomanagement. Nou wil ik graag advies. We gaan nu eerst de financiele risico's erin zetten en daarna nog meer onderdelen. Is het verstandig om voor elk onderdeel apart een risico en control sjabloon te maken? Of is 1 basis sjabloon overzichtelijker?

Of worden er andere keuzes gemaakt?

Groeten Erwin

Hoi Erwin, 

Wij hebben vijf verschillende sjablonen voor het invoeren van risico's. Dit werkt prima, maar achteraf zou ik mogelijk een andere keuze maken. Ik denk dat de belangrijkste reden om voor een ander sjabloon te kiezen het gebruik van verschillende velden is. Als er geen verschillende velden zijn om in te vullen bij de risico-inventarisatie, is er volgens mij ook geen noodzaak om een apart sjabloon te maken. Daarnaast kunnen de verschillende sjablonen worden gebruikt om filtering in het overzicht toe te passen (zo hebben wij het toegepast). Maar dit kun je ook oplossen door gebruik te maken van een veld (lijst) waar je op kunt filteren. 

Ik hoop dat deze toelichting je helpt.

M.v.g. Bjorn

Hallo Bjorn,

Bedankt voor je reactie. Dus terugkijkend toch liever 1 soort sjabloon met daarin een veld om op te selecteren. Ik heb het idee om dat bijvoorbeeld op het kader te doen of zoiets dergelijks.

We gaan kijken wat het beste gaat werken.

Groeten Erwin

Reageer