Goedemiddag,
Eerder als “bug” gemeld:
Ik wil bij een risico een bestaand control toevoegen. Wanneer ik deze bestaande control wil koppelen onder de controls, moet ik aan geven wat voor soort control dit is. Dit is niet wenselijk, immers het bestaande control is al van een bepaald soort control. Zie bijgesloten screenshot, Control_koppelen_toevoegen.png
Daar kwam als antwoord op:
Bij risico's heb je de mogelijkheid om Controls toe te voegen dit kunnen Preventieve, Correctieve of Detectieve controls zijn.
Wanneer er een keuze gemaakt is kun je kiezen voor zoeken in de beschikbare sjablonen of de lijst doorzoeken. Daarna kun je een bestaande control kiezen of een nieuwe aanmaken.
Het is niet mogelijk hierbij de eerste stap over te slaan.
Met mijn reactie:
Het is logisch wanneer je een nieuw control wilt toevoegen dat je dan kunt kiezen ui: Preventieve, Correctieve of Detectieve controls. Als ik een bestaand control wil koppelen (die al één van die 3 smaakjes heeft), dan wil ik vooraf niet een keuze uit de 3 smaakjes maken, het is dan mi. niet relevant welk van de 3 smaakjes ik wil koppelen omdat het om een bestaand control gaat. Bij het klikken op +knopje zou ik direct het vervolgsscherm, zie bijgesloten vervolgscherm_toevoegen.PNG, getoond willen krijgen, als ik kies voor zoeken dan moet in alle controls gezocht worden en bij de keuzen voor nieuwe aanmaken, daar moet de vraag pas gesteld worden "welke van de 3 smaakjes". Kan dat aangepast worden?
Goed idee?