Skip to main content

Binnen ons ziekenhuis hebben we ingevulde FMEA's in Excel bv van logistiek. Nu heb ik de processtappen, gebeurtenis en oorzaak in de module FMEA gezet. Indien ik het risico wil toevoegen (bepalen) hoe krijg ik dan dat risico uiteindelijk in mijn Risk Nextgen?

Het lijkt ons zinvol om de risicomatrix van de FMEA gelijk te houden met die van Risk Nextgen, klopt dat?

Wij willen af van de excel bestanden die nu bijgehouden worden voor de PRI's en de FMEA lijkt hiervoor de oplossing echter de risico's die hier uitkomen wil ik dan graag weer opnemen in RISK NExtgen en zoek dus een manier voor verwijzing.

Aangezien we geen procesflow hebben in iproces kan ik de verwijzing naar Risk Nextgen niet maken (ik voer nl zelf de systeemelementen toe en kan ze niet importeren. Hoe zien jullie dat en staat er een doorontwikkeling in de planning?

Hoor het graag,

Met groet,

Ellen en Anja

Beste Anja,

 

Wij hebben deze zelfde vraag. Wij hebben momenteel onze PRI’s in Excelbestanden staan en zijn aan het onderzoeken of we dit binnen Zenya via de FMEA module of de RISK NextGen module gaan inrichten. Beide lijken nu geen relatie met elkaar te hebben dus dat is onhandig.

Gezien de RISK NextGen module overzichten kan bieden, willen wij het liefst onze PRI's hier gaan inrichten en niet in de FMEA. Het is alleen nog uitzoeken hoe we dit het beste kunnen doen.

Mogelijk kunnen we de Processen als Risicocategorieën opnemen zodat we hierop kunnen sorteren.

 

Ik ben benieuwd hoe andere organisaties dit doen en of een connectie tussen FMEA en RISK NextGen er nog gaat komen.

 

Groet, Bas


Goedemorgen, 

Binnen RUMC hebben we dezelfde vraag.
Voor mijn afstudeeropdracht ga ik onderzoeken of de software al vergenoeg ontwikkeld is om de stap te kunnen maken van excel naar risk. Zo ja, wat evt voor ons de beste aanpak is. Zo niet, wat is er nodig om de stap wel te kunnen zetten. Dit ivm ik wel het vertrouwen heb in de potentie van risk next gen.

Met vriendelijke groet, 
Kim


Goedemorgen,

 

Ook wij hebben dezelfde vraag. We hebben op dit moment onze HFMEA’s opgenomen in Excels, heel handig, omdat we deze presenteren tijdens het maken van de analyse en iedereen fijn kan meevolgen op het grote scherm welke processtappen en bijhorende problemen en oorzaken er geformuleerd worden. Daarnaast is het superhandig dat we per rij van oorzaken kunnen duiden of we dit “accepteren”, “beheersen” of “uitbesteden” en we koppelen er onmiddellijk een nummer van een verbetermaatregel aan in Flow.

Dit mis ik in de module.

Is er iemand die wel de excel al aan de kant heeft geschoven en misschien kan toelichten op welke manier het aangepakt wordt in Zenya?

 


Reageer