Beantwoord

Wijzigen van beheersmaatregelen in risico's

  • 1 May 2023
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Sinds enige tijd zijn we aan het experimenteren met de module risico's. Met name op het onderdeel van beheersmaatregelen heb ik een vraag.

Ik ben begonnen met het aanmaken van beheersmaatregelen. Hierin zijn we gestart met een algemene naamgeving. Inmiddels ben ik er achter dat het handig is om via een vaste labeling te werken. Nu wilde ik de al eerder ingevoegde beheersmaatregelen wijzigen, maar als ik dan op wijzigen klik, krijg ik te zien dat ik geen rechten heb om dit te doen. Ik ben eigenaar van het risico en ik heb zelf de beheersmaatregel aangemaakt. Heeft iemand tips hoe ik deze beheersmaatregel kan wijzigen? 

Ook zou ik graag een beheersmaatregel verwijderen (dit was een test item). Dit heb ik ook niet kunnen vinden. Kan dit ook aan rechten liggen? Uit de trainingen op de community heb ik het antwoord niet kunnen halen. 

icon

Antwoord op het topic Tino Brouwer 2 May 2023, 15:47

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo @MariskaIJzendoorn,

 

Onder Applicatiebeheer>Risico's: Beheersmaatregelen stel je op tabblad “Rechten” in wie maatregelen mag beheren. 

Reputatie 3
Badge +6

Hallo @Cindy Segers,

Ik kan dit niet vinden. als ik bij centrale rechten kijk zie ik het volgende, ik ben de 2e rij met alle vinkje aan.

 

 

als ik bij risico's kijk, kan ik alleen onderstaande opties kiezen. Bij instellingen kan ik geen beheersmaatregelen kiezen.

Moet ik dan toch nog ergens anders zijn? 

Groeten Mariska

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @MariskaIJzendoorn 

Deze rechten kunnen ingesteld worden door een gebruiker die al beheerrechten heeft op beheersmaatregelen of middels het administrator account.
Als een gebruiker niet het recht heeft mag maatregelen beheren kan deze ook niet zichzelf de rechten daartoe geven. 

 

 

Reputatie 3
Badge +6

Hallo @Tino Brouwer,

Bedankt, dit ga ik even bekijken met mijn collega's hoe we deze rechten in kunnen stellen. Deze optie heb ik nu namelijk er nog niet in staan.

Groeten Marisak

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring