Zenya 6.0- Kleuren risico dashboards komen niet overeen met risicomatrix

  • 23 April 2021
  • 8 reacties
  • 304 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Wij maken gebruik van risicodashboards en risicomatrixen. 

Zo ziet een risicomatrix eruit binnen applicatiebeheer - risico's - risicomatrices

Maar vervolgens ga ik naar 'Risico's’ toe en zien de kleuren van een dashboard er opeens heel anders uit: 

Heel fijn dat we als ziekenhuis nu geen 'rode’ risico's meer hebben :wink: , maar dit lijkt me niet de bedoeling? 


8 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Wij maken alleen in de module Meldingen gebruik van Risicoscorevelden.

Daarin is de kleurstelling hetzelfde tussen iProva en Zenya

Wij hebben iRisk niet dus,….

 

 

 

Reputatie 5
Badge +8

@Emile Korver zou jij eens in Zenya naar de module ‘meldingen’ willen gaan en daar willen kijken hoe jij de kleurstelling daar ziet? Wij gebruiken de risicomatrix namelijk ook bij onze incidentmeldingen en daar zijn mijn ‘rode’ meldingen ook allemaal oranje geworden…. Groen en geel is nog wel hetzelfde maar ondanks dat de risicomatrix bestaat uit de kleur rood voor hoge risico's, zie ik bij de meldingen ook oranje meldingen en geen rode. ….

 

Reputatie 5
Badge +8

Het lijkt bij ons toch wel goed te staan kijk maar 

 

Reputatie 5
Badge +8

@Emile Korver dan is dat wel heel vreemd, ik weet niet zo goed hoe het zit. Ik heb de matrix nog weer gecontroleerd, die bestaat toch echt uit drie kleuren (groen, geel en rood) en toch krijg ik bij meldingen én bij risico's opeens de kleur oranje in beeld. Misschien kan @Maurice van Abeelen hier wat mee? Is dit iets wat alleen bij ons in het OZG speelt of ook nog in andere organisaties?

Badge +2

Hi, bij ons zijn de kleuren van het risico dashboard gewoon goed, net als in de risico matrix. Maar op het management dashboard lijkt een kleur te missen. (bij ons geel)

Management dashboard
Risico dashboard

Is mij nog niet eerder opgevallen maar wij zijn ook pas begonnen. @Berber Werkman , misschien toch handig om hiervoor een nieuwe topic te starten.

Ah, ik heb nog even verder gekeken maar het management dashboard kijkt naar een andere risicomatrix en daar zit een fout in zodat er geen compleet dasboard ontstaat. 

Beste @Berber Werkman ,

Het lijkt alleen in jullie Zenya omgeving niet goed te gaan met de kleuren van de risicomatrix.

Ik zal hier een ticket voor registreren en we zullen het probleem via dat ticket verder onderzoeken.

Reputatie 3
Badge +6

Als je in het dashboard een matrix wil laten zien over risico´s dan wordt hier voor de gegevensset  alle risico´s gebruikt. Daar zie je een matrix staan. Die kun je echter niet aanpassen naar een andere matrix. 

Wij hebben een andere matrix en dus zien we in het dashboard geen enkele score in de matrix.

Nu verwacht ik dat de dashboarding in het portal en de RiskNextGen niet te zien is, omdat wellicht binnen deze module al een dashboard wordt weergegeven. 

Is mijn aanname correct??

 

Ellen

Als je in het dashboard een matrix wil laten zien over risico´s dan wordt hier voor de gegevensset  alle risico´s gebruikt. Daar zie je een matrix staan. Die kun je echter niet aanpassen naar een andere matrix. 

Wij hebben een andere matrix en dus zien we in het dashboard geen enkele score in de matrix.

Nu verwacht ik dat de dashboarding in het portal en de RiskNextGen niet te zien is, omdat wellicht binnen deze module al een dashboard wordt weergegeven. 

Is mijn aanname correct??

 

Ellen

 

Hoi Ellen,

Op het dashboard zie je een heatmap die gebaseerd is op het risicosjabloon dat bij de meeste risico's is gebruikt. Door een filter in te stellen op risicosjaboon kun je een andere matrix tonen (voor de bijbehorende risico's).

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring