Alle aangemelde gebruikers of Alle gebruikers

  • 15 January 2020
  • 6 reacties
  • 266 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen, 

Het viel me op dat er bij onze meldingstypes af en toe onderscheid is gemaakt tussen permissies voor Alle Gebruikers en Alle aangemelde gebruikers. Nu vraag ik me af wat best practice is en waarom. 

Zo is er voor ons meldingstype MIC ingesteld dat de Melder "Alle aangemelde gebruikers” is en bijvoorbeeld Overige Betrokkenen is ingesteld als "Alle gebruikers”. Kan iemand misschien uitleggen waarom dit zo ingesteld zou kunnen zijn? 

Mvg, Jeroen


6 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Ik kan juist niet kiezen bij ‘Overige betrokkenen’ voor ‘alle gebruikers’, maar alleen voor ‘Alle aangemelde gebruikers’. Ik wil niet alleen kunnen kiezen uit medewerkers die ingelogd zijn, maar juist ook uit medewerkers die niet ingelogd zijn.

Voor mij is ook niet altijd helder waarom de ene keer ‘alle gebruikers’ en de andere keer ‘alle aangemelde gebruikers' naar voren komt. Voor mij zou het de uitkomst zijn als altijd ‘ alle gebruikers’ gekozen kan worden. Dat dekt nl altijd de lading.

 

Voorbeeld gebruikers toevoegen bij ‘overige betrokkenen’. Alleen de gebruikersgroep ‘Alle aangemelde gebruikers’ kan gekozen worden:

 

Om spraakverwarring te voorkomen:

‘Alle aangemelde gebruikers’ betekent niet dat je alleen kunt kiezen uit gebruikers die ingelogd zijn. Deze groep bevat alle gebruikers met een gebruikersaccount in iProva.

‘Alle gebruikers’ is de groep van alle gebruikers met een account plus de anonieme gebruikers die niet inloggen.

Reputatie 1

Om spraakverwarring te voorkomen:

‘Alle aangemelde gebruikers’ betekent niet dat je alleen kunt kiezen uit gebruikers die ingelogd zijn. Deze groep bevat alle gebruikers met een gebruikersaccount in iProva.

‘Alle gebruikers’ is de groep van alle gebruikers met een account plus de anonieme gebruikers die niet inloggen.


Bedankt voor dat antwoord Inge. Ik heb nog een vervolg vraagje, misschien weet je daar ook het antwoord op. 

Wat maakt iemand een anonieme gebruiker in Infoland? Ik kan me voorstellen dat wanneer je bijvoorbeeld iemand een anonieme link stuurt naar een vragenlijst deze gebruiker wordt beschouwd als anonieme gebruiker wanneer de link wordt geopend, maar zijn er nog meer situaties waar je te maken hebt met anonieme gebruikers? 

Een ‘anonieme gebruiker’ is iemand die niet is aangemeld met een gebruikersaccount. Zo kun je bijvoorbeeld een portaal hebben waarop anonieme gebruikers leesrechten hebben en waarin ze documenten kunnen lezen die leesrechten hebben voor ‘anonieme gebruikers'. Ook kunnen ze daar meldformulieren invullen waarvoor de anonieme gebruiker meldrechten heeft.

Daarnaast is er de mogelijkheid om gebruikers die wel zijn aangemeld toch anoniem een melding te laten doen of anoniem een vragenlijst in te vullen.

Reputatie 4
Badge +7

Is het ook mogelijk om de groep (in bepaalde situaties) te 'disabelen’ ? Onlangs stuurde een coördinator van een melding een actiepunt naar Alle aangemelde gebruikers, met als gevolg dat de hele organisatie een taak kreeg! Dit is gelukkig een uitzondering, maar als het voorkomen kan worden, zou dat mooi zijn.

Groet,

Michel

Hallo @Michel Pot,

Als je wilt voorkomen dat “alle aangemelde gebruikers” een actiepunt bekomen dan zou je op het rechten tabblad van het meldingstype niet “alle aangemelde gebruikers” als mogelijke actienemer moeten instellen maar een beperkte groep. Dit heeft wel als gevolg dat je enkel aan de gebruikers uit die beperkte groep actiepunten toegekend kunnen worden.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring