Vraag

Workflow voor leveranciers evaluatie

  • 13 January 2021
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

Badge +1

Voor mijn organisatie, CleanNA, een producent van bioreagentia wil ik een supplier evaluatie workflow opzetten. Onderdeel van deze workflow is een onderverdeling van risicoclassificering van onze leveranciers en een automatische herinnering aan onszelf dat we op bepaalde intervallen bepaalde formulieren moeten invullen. 

Heeft iemand al een dergelijke workflow ingericht en wellicht wat tips? 


2 reacties

Hallo @f.dijkstra ,

Met deze tips hoop ik je wat op weg te kunnen helpen om dit in de pijler Melden&Analyseren in te richten;

Als ik het goed begrijp zal op het meldformulier o.a. een risicoclassificering bepaald worden voor een leverancier. Mijn advies is om de leveranciers in de Kaartenbak onder te brengen. Deze zijn vervolgens als veld in een formulier te selecteren.
Wanneer in het meldformulier zo'n risicoclassificering is bepaalt, word de verder workflow daarop gebaseerd door bijv. bij een laag risico na x tijd de melding naar de volgende status te laten gaan waarbij een zogenoemd actieformulier aangeboden wordt. Bij een gemiddeld risico wordt dit ook gedaan, maar is wellicht de tijd wat korter voordat dit gebeurd en biedt wellicht een ander actieformulier aan, met andere inhoud.

Vind zo'n evaluatie continu plaats zolang de leverancier in beeld is bij jullie? Dan kan de workflow zodanig ingericht worden dan deze geen einde heeft en wel continu ‘rond loopt’.

 

Hoe de formulieren en workflow precies werken is lastig te vertellen met de summiere informatie die ik heb.
Ik hoop dat ik je hier iets mee vooruit heb geholpen.

Reputatie 3
Badge +2

Voor mijn organisatie, CleanNA, een producent van bioreagentia wil ik een supplier evaluatie workflow opzetten. Onderdeel van deze workflow is een onderverdeling van risicoclassificering van onze leveranciers en een automatische herinnering aan onszelf dat we op bepaalde intervallen bepaalde formulieren moeten invullen. 

Heeft iemand al een dergelijke workflow ingericht en wellicht wat tips? 

In principe kun je hier een standaardflow voor maken. Bedenk goed welke statussen je wilt aanmaken en nodig zijn. Je kunt goed werken met “Actiepunt aanmaken (Formulier invullen)”. Als de accounts nog standaard zijn ingericht krijgt de eigenaar van de actiepunten een e-mailbericht hier over. Door middel van voorwaarden die je instelt bij een actieformulier (bijvoorbeeld risico = x) dan wordt er een actiepunt aangemaakt met het bijpassende formulier. 

Je kunt daarnaast, indien gewenst, de statuswisselingen automatisch laten verlopen op het moment dat het actiepunt is afgerond.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring