Risico analyse (FMEA) koppelen aan organisatie-eenheid

  • 22 October 2019
  • 3 reacties
  • 180 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Wij maken veel gebruik van risico analyses. Als ik voor bijvoorbeeld trimesterrapportages een overzicht wil maken van de risico analyses (PRI's) die gemaakt zijn dat trimester, moet ik alle titels bij langs om te kijken of er wat tussen zit voor een bepaalde afdeling of een bepaalt cluster. Mooi zou zijn als je elke risico analyse kunt koppelen aan een organisatie-eenheid. Dan kun je filteren op organisatie-eenheid om te kijken of en hoeveel risico analyses er geweest zijn in een bepaald periode. Ook zoekt dit makkelijker in de hoeveelheid aan risico analyses als je de organisatie-eenheid ook in een kolom kunt filteren.

 

Zijn er meer organisaties die hier behoefte aan hebben? Of dit op een andere manier hebben opgelost zodat je de organisatie-eenheid ergens toe kunt voegen in een risico analyse? Ik hou me aanbevolen :wink:

 


3 reacties

Reputatie 6

Hoi @Berber Werkman,

Volgens mij is dat op dit moment niet mogelijk. Zoals we laatst in Zwolle aangaven hopen we in de toekomst ook de risico's die uit FMEA komen in ons algemene risico-bak te stoppen. Daar zal dit dan wel mogelijk worden. Die ontwikkeling zal nog wel even op zich laten wachten.

In de tussentijd ben ik inderdaad ook benieuwd of andere organisaties hier misschien een workaround voor hebben.

Reputatie 3
Badge +4

Koen,

 

Wat is status hiervan?

Ik krijg uit onze organisatie dezelfde vraag om risico's die uit FMEA komen in ons algemene risico-bak te stoppen.

Reputatie 6

Dag @Berber Werkman en @Tineke Ultzen,

Zoals jullie ongetwijfeld weten is de doorontwikkeling van Zenya RISK in volle gang. Onlangs hebben we een community groep geopend om directe feedback te vragen op onze functionele en ontwerptechnische vragen voor Zenya RISK NEXTGEN. Jullie zijn van harte welkom om met ons mee te denken. Als je je aanmeldt voor de groep, zorgen we dat je toegang krijgt.

We voorzien een gefaseerde doorontwikkeling: begin 2023 een eerste versie en daarna aanvullende features. FMEA zit niet in de eerste fase maar zal later worden bekeken. Dat betekent dat er op korte termijn helaas geen veranderingen te verwachten zijn op dit onderwerp. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring