Beantwoord

Emails uit testomgeving uitschakelen

  • 25 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen, 

Onze testomgeving is op dit moment geconfigureerd om emails te versturen, alles wordt naar mijn persoonlijke adres gestuurd wat op zich prima werkt als je iets wil testen. Ik krijg nu alleen zo'n 150 emails per dag en daarom zou ik het doorsturen van deze emails graag alleen willen inschakelen op het moment dat ik ze nodig heb. 

Kan ik wellicht een andere niet bestaande smtp server invullen zodat emails niet worden verwerkt of is er wellicht een andere oplossing?

Bij voorbaat dank voor eventuele tips/tricks :)
Mvg, Jeroen

icon

Antwoord op het topic Koen Sterken 25 oktober 2019, 10:21

Mijn advies is niet om een andere SMTP-server in te vullen. Voor mails die niet asynchroon (op de achtergrond) verstuurd worden kan het zijn dat dit foutmeldingen in iProva op kan leveren omdat de SMTP-server niet te benaderen is.

 

Er zijn in mijn ogen twee opties die wel goed zijn:

  1. Je vult een niet bestaand emailadres in waar naartoe gestuurd wordt.
  2. Je vraagt bij je IT een test-emailadres aan waar naartoe gestuurd wordt (en gooit die na het testen weer leeg).
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Mijn advies is niet om een andere SMTP-server in te vullen. Voor mails die niet asynchroon (op de achtergrond) verstuurd worden kan het zijn dat dit foutmeldingen in iProva op kan leveren omdat de SMTP-server niet te benaderen is.

 

Er zijn in mijn ogen twee opties die wel goed zijn:

  1. Je vult een niet bestaand emailadres in waar naartoe gestuurd wordt.
  2. Je vraagt bij je IT een test-emailadres aan waar naartoe gestuurd wordt (en gooit die na het testen weer leeg).
Reputatie 1

Ik ga optie 1 proberen, bedankt Koen!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring