Vraag

Leesrechten op Startportaal

  • 7 April 2020
  • 1 reactie
  • 102 Bekeken

Beste Lezer,

 

Ik heb verschillende portalen aangemaakt, waar verschillende gebruikersgroepen op uit horen te komen.

 

Bij een gebruiker gaat het mis. Zij krijgt steeds de volgende melding:

U heeft geen leesrechten op uw startportaal. Kies een nieuw startportaal

NB. U kunt later uw startportaal nog wijzigen door naar het gewenste portaal te gaan via’ Ga naar, en dan instellen als mijn startportaal te kiezen onder” naam van persoon”

Gr,

Helianthe

 


1 reactie

Reputatie 5

Hoort deze gebruiker bij verschillende groepen waarvoor een startportaal is ingesteld? Of is voor deze gebruiker zelf een startportaal ingesteld? Iemand kan namelijk slechts 1 start portaal hebben, en als iemand vanwege groepen of omdat het voor de gebruiker is ingesteld meerdere startportalen zou hebben, dan wordt meen ik eerst naar het op gebruikersniveau ingestelde startportaal gekeken, en dan naar willekeurig de eerste groep waar de gebruiker toe hoort waar een startportaal voor is ingesteld.

Je kunt dit  oplossen door de gebruiker leesrechten op dat portaal te geven, door de gebruiker uit de betreffende groep te halen, door het startportaal van de betreffende groep te verwijderen, of door voor de gebruiker specifiek een startportaal in te stellen. Welke optie je kiest hangt uiteraard af van wat de gewenste situatie is.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring