Skip to main content

Verschillende topics gelezen maar kan het antwoord niet vinden op onderstaande 2 vragen: 

1. Als studenten in de beveiligde omgeving een toets hebben gemaakt kunnen ze als ik de leerperiode/toets aanpas wel zien wat het resultaat is maar ze kunnen niet de vragen en antwoorden inzien. Is dit alleen mogelijk in de beveiligde omgeving? 
  2. Op onze opleiding werken we voor de rekentoets niet met een cijfer maar met G/V/O hoe kan ik dit instellen? 

Met vriendelijke groet

Corina 

Beste Corina,

Excuses voor onze late reactie.

Als de leerperiode gesloten is kun je via een rapport dat je als beheerder beschikbaar stelt aan de student de gegeven antwoorden per toets inzichtelijk maken.
Je kunt als beheerder de gegeven antwoorden via de volgende rapportmogelijkheden ophalen uit het systeem:

• "Deelnemersrapportage"
  • "Leerperioderapportage"
  • "Vragenrapportage over een Leerperiode"

Tijdens het genereren van deze rapporten kunt je inzoomen op een specifieke student.
Dit rapport kun je vervolgens beschikbaar maken aan de student, bijvoorbeeld door het rapport per mail door te sturen aan de student. Je dient er dan wel rekening mee te houden dat de informatie in het rapport gedeeld kan worden met andere studenten.

Om letters ipv cijfers in te kunnen stellen als score, hiervoor zou je een idee kunnen toevoege.
Mogelijk zijn er meer organisaties die dit wensen en leidt het idee tot doorontwikkeling.

Beste Inge,

Bedankt voor je reactie.

• Helaas bevat de ‘deelnemersrapportage’ alleen het gemiddelde cijfer van de groep, het aantal vragen en het cijfer van de student; ze kunnen de vragen en antwoorden niet inzien.
  • De ‘leerperioderapportage’ is een overzicht van de resultaten (cijfers en tijd) van de deelnemers, maar ook hier kunnen ze de vragen en antwoorden niet inzien.
  • In de ‘vragenrapportage over een leerperiode’ kun je de vragen zien, samen met het aantal correcte en foutieve antwoorden, de P-waarde en de RIT-waarde. Ook hier hebben studenten echter geen toegang tot de door hen beantwoorde vragen en antwoorden.

Graag wil ik een inzagemoment creëren voor studenten, zodat ze kunnen zien welke vragen ze goed of fout hebben beantwoord, om zo het leerrendement te verhogen. Hoe kan ik dit realiseren?

Alvast bedankt voor je reactie.

Hoi ​@Corina78,

Je zou hiervoor dan een idee kunnen toevoegen, we kunnen dan volgen of meer organisaties deze behoefte hebben,

Reageer