iQualify aanwijsvraag - mogelijkheid toevoegen van exacte punten i.p.v. een gebied?

  • 25 February 2020
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Bij een “Aanwijsvraag” in iQualify kan men een “gebied” toevoegen.

Wanneer je een gebied toevoegt is dit alleen mogelijk door 3 punten aan te duiden (bereik gebied).

Het zou interessant zijn moest men in plaats van een gebied één punt kunnen toevoegen (cfr. hotspots trainingen).  Soms dient een exact punt te worden aangeduid wat bij een “gebied” niet goed lukt.

Heb al geprobeerd om de drie punten over elkaar te slepen de gebiedmarkering maar dit geeft geen goed resultaat bij het beantwoorden van de vraag.  De markering van de juiste oplossing is dan zo goed als niet zichtbaar.  Op deze wijze kan ik het dan ook niet verwerken in een vraag.

Is hier een praktische oplossing voor of kan het in de toekomst mogelijk gemaakt worden dat ook kleinere punten/stippen/cirkels kunnen geplaatst worden.  Eventueel aanpasbaar qua grootte.

 

Ben hier al een aantal keer tegen aan gelopen.

Zou volgens mij toch een meerwaarde zijn bij het opstellen van aanwijsvragen.

 


3 reacties

Reputatie 5

Hallo @Els Lowette,

je kunt toch een gebied tekenen in de vorm van een cirkel, je mag immers wel meer dan 3 punten gebruiken? De grootte en vorm van een gebied kun je volledig zelf bepalen. Een punt toevoegen werkt mijns inziens niet omdat de gebruiker dan precies op dat punt zou moeten klikken om het juiste gebied te selecteren.

Het gebied van een aanwijsvraag moet zodanig getekend worden dat het voor die gebruikers die het juiste antwoord weten met een grote zekerheid het juiste gebied kunnen aanwijzen. Daarbij moet je in acht nemen dat het voor gebruikers die het juiste antwoord niet weten de kans zo klein mogelijk moet maken dat ze het juiste antwoord per ongeluk goed hebben.

Reputatie 5
Badge +6

Dag Thomas

Met punt bedoel ik eigenlijk een cirkel-vorm die je dan van grootte kan verslepen.

Zelf een cirkel tekenen vind ik niet zo handig maar misschien ligt dit aan mij :blush:ik krijg het in ieder geval niet echt mooi voor elkaar.  De hotspots in trainingen zijn veel handiger…  Vandaar mijn vraag of dit ook in de aanwijsvraag kon voorzien worden.

Alvast dank voor je reactie en toelichting!

Reputatie 5

Nee. Met de huidige mogelijkheden kun je iedere vorm maken. De moeite die het zou kosten om standaard vormen zoals een cirkel hier toe te kunnen voegen weegt mijns inzien niet op tegen de baten. Het zou veel moeite kosten en het zou slechts een beetje makkelijker worden, enkel in sommige situaties.

Ik vind het wel heel mooi dat de hotspots je geïnspireerd hebben : )

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring