Vraag

iQualify: gebruiker afhankelijke Rapportage over meerdere leerperioden

  • 28 September 2020
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

Badge

Is er een mogelijkheid om meerdere gebruikers / een gebruikersgroep te selecteren en een overzicht te krijgen van de leerperioden waarmee ze gerelateerd zijn en wat hun status hierin is?  


6 reacties

Reputatie 5

Hallo @gert.pulinx , welkom op onze community.

 

Een overzicht zoals je het beschrijft is er niet. Er wordt momenteel wel gewerkt aan een ontwerp om voor een specifieke student inzicht te krijgen in welke leerperioden welke toetsen zijn afgenomen en wat daarvan de scores en cijfers zijn. Zo kun je dus wel op een individu inzoomen maar niet op groepsniveau.

 

Ik ben heel benieuwd of je daar al mee geholpen zou zijn. Met welke intentie wil je naar zo'n overzicht kijken?

Reputatie 5

Hoi @gert.pulinx,

in release 5.6.1 is een nieuwe functie toegevoegd die het mogelijk maakt om vanuit het studentenperspectief naar behaalde resultaten te kijken. Het heet gebruikersresultaten en je vindt deze onder het hamburgermenu. Je ziet vervolgens alle gebruikers met resultaten waarvan je deze mag in zien. Zo kun je vanuit een specifieke gebruiker naar de resultaten van verschillende leerperioden navigeren en heb je een totaaloverzicht per student.

Ik ben benieuwd in hoeverre deze nieuwe functie jouw oorspronkelijke vraag beantwoord.

Badge

Hey Thomas, 

Bedankt voor uw bericht!

We hadden de nieuwe functie vorige week al ontdekt en hij is al heel nuttig voor ons!

Gert

 

Reputatie 5
Badge +6

@Thomas de Groot 

Hey Thomas, zie ik het goed dat dit een overzicht is vanuit beheerderszijde zoals de werkwijze via “Inzage resultaten”.  Enkel medewerkers/studenten die de beheerder inzage geven komen hieronder te staan?

 

Idem als werkwijze via “Inzage resultaten”

 

 

Ik deed net even de test, wanneer ik met een testgebruiker mij (beheerder iQualify) rechten zijn e resultaten onder “Gebruikersresultaten” zichtbaar.  Wanneer ik de rechten weer intrek als gebruiker (verwijderen van het email adres bij “Mijn resultaten delen) blijven deze echter zichtbaar bij “Gebruikersresultaten” en zie ik ook geen mogelijkheid om deze vanuit beheerderszijde te verwijderen??  

Klopt dit of is dit afhankelijk van de refresh tijd ?  

 

Mailadres verwijderd bij testgebruiker

 

 

Resultaten testgebruiker nog altijd zichtbaar bij gebruikersresultaten

 

Groetjes

Els

Reputatie 5

Hallo Els,

 

De functionaliteit op de studentenwebsite geeft een student zelf de mogelijkheid om te bepalen welke gebruikers inzicht mogen hebben in hun resultaten. Dit kunnen ook mensen buiten de organisatie zijn, een account in iQualify is daarvoor niet nodig. Alleen een mailadres is hiervoor nodig.

De functionaliteit op de beheerwebsite verzamelt alle resultaten van alle studenten waar je als gebruiker rechten op hebt. Deze rechten worden dus bepaald door je rechten op organisatie-eenheid. Als je rechten hebt om voor een organisatie-eenheid de leerperioden te beheren of te bekijken dan krijg je bij de gebruikersresultaten de resultaten van die zelfde leerperiodes te zien.

Ik moet er bij vermelden dat er momenteel nog een bug in zit waardoor je mogelijk sommige resultaten niet te zien krijgt. Deze bug lossen we in de eerstvolgende release op.

 

 

Reputatie 5
Badge +6

@Thomas de Groot 

Dank voor de duidelijke toelichting Thomas!

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring