Vraag

iQualify training - PDF-bestand toevoegen

  • 10 November 2020
  • 1 reactie
  • 85 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om een PDF-bestand te koppelen aan een iQualify training.

Het zou handig zijn moest een cursus in PDF-formaat  geüploaded kunnen worden als trainingsmateriaal.

Sommige PDF-bestanden zijn echt uitgebreid en het is dan ook veel tijdsverlies om deze telkens via copy/paste te moeten omzetten naar de iQualify trainingsmodule.

Als traject kan men dan instellen dat na het doorlopen van de PDF-training de vragen getoond worden.

Het zou ook handig zijn moest hierbij een tijdsbestek kunnen ingesteld worden om te voorkomen dat de medewerker de PDF enkel even opent en weer afsluit zonder deze te hebben doorgenomen.

Hiermee bedoel ik dus dat je bv. kan ingeven dat de PDF (afhankelijk van het aantal pag.’s) gedurende bv. 15 min. geactiveerd moet geweest zijn alvorens de training als afgerond beschouwd wordt en de toetsen getoond worden.

Een PDF-training zou ook als losstaande training moeten kunnen dienen die doorlopend kan gebruikt worden door de medewerkers.

Ook graag  de mogelijkheid voorzien om het toevoegen van een PDF-bestand mogelijk te maken in een training (extra blok toe te voegen cfr. onderstaande afbeelding).

Mogelijkheid voorzien om een PDF-bestand te uploaden

 

Mogelijk zijn er meer initiatieven geïnteresseerd in deze functie wat dan kan leiden tot een oplossing door Infoland.

Ik kijk met veel belangstelling uit naar de reacties.

Els

 


1 reactie

Reputatie 5

@Els Lowette,

mijn complimenten voor het visueel uitwerken van je idee. Voor iQualify-trainingen zijn we niet voornemens het mogelijk te maken om pdf-bestanden op te nemen. Binnen iQualify trainingen zijn we er kritisch op dat informatie in een vorm getoond wordt die voor de eindgebruiker prettig is, ongeacht welk apparaat die daarvoor gebruikt. Door pdf-bestanden in een training te plaatsen hebben we daar onvoldoende grip op. Er zijn bovendien alternatieve oplossingen zoals een pdf omzetten als SCORM bestand en deze als training gebruiken. Juist bij het gebruik van dergelijke SCORM bestanden zie je meteen ook het probleem dat we met iQualify-trainingen willen voorkomen. Het werkt simpelweg niet altijd prettig.

Ik snap wel dat het vanuit beheerperspectief prettig zou werken. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring