Optie: Knop om rechtstreeks vanuit iProva naar "Mijn cursussen" in iQualify te gaan

  • 10 October 2018
  • 9 reacties
  • 296 Bekeken

Badge
Mogelijkheid om een knop/link te voorzien in het menu om rechtstreeks vanuit iProva als gebruiker te kunnen gaan naar het "Mijn cursussen"-scherm binnen iQualify.

Nu moeten eindgebruikers apart in iQualify gaan inloggen om het toetsen en trainingen te bekijken.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Wij hebben openstaande trainingen in iQualify als taak in het takenscherm staan. Hierbij klik je direct door de desbetreffende training.
Reputatie 5
@SvenDC zou de werkwijze van Silvia voor jou kunnen werken? Wil je direct de toetsen/trainingen vanuit iProva kunnen openen, of wil je echt naar de 'Mijn cursussen' pagina kunnen navigeren.
Badge
@Thomas de Groot Rechtstreeks naar de toetsen en trainingen gaan werkt reeds bij ons. Komen inderdaad in de tab "Taken" terecht. Maar de vraag van onze eindegebruikers was inderdaad om echt direct vanuit iProva naar het "mijn cursussen" scherm binnen iQualify te kunnen navigeren.
Reputatie 6
Badge +7
@Thomas de Groot Rechtstreeks naar de toetsen en trainingen gaan werkt reeds bij ons. Komen inderdaad in de tab "Taken" terecht. Maar de vraag van onze eindegebruikers was inderdaad om echt direct vanuit iProva naar het "mijn cursussen" scherm binnen iQualify te kunnen navigeren.

daar hebben wij een link voor op onze portalen gezet, onder 'direct naar'.
Badge
@Silvia van Gils wanneer jullie op deze link klikken. Moeten jullie dan nog eens extra inloggen binnen iQualify? of worden jullie dan automatische ingelogd?
Reputatie 6
Badge +7
@Silvia van Gils wanneer jullie op deze link klikken. Moeten jullie dan nog eens extra inloggen binnen iQualify? of worden jullie dan automatische ingelogd?

@SvenDC dan moeten wij wel inloggen. Maar ik durf niet te zeggen of dat een instelling is in iQualify of door onze beveiliging komt. Onze digitale werkplek onthoud namelijk geen cookies, ik moet iedere dag overal (dingen die buiten de muren van de organisatie staan) opnieuw inloggen. Bijvoorbeeld ook op dit forum.
Badge
Dit is de voornaamste reden voor ons dat wij een "knop/link" wensen te voorzien waar automatische authenticatie achter zit. Een consultant van Infoland liet al weten dat dit technische zou kunnen. (de Authenticatie gebeurt dan via iProva, op die manier zijn er geen security issues)

Al reeds bedankt voor de info en tijd.
iProva heeft inderdaad nu geen knop om direct het Mijn Cursussen scherm van iQualify te openen. Zoals @Silvia van Gils al aangaf is het wel mogelijk zelf een link te maken naar iQualify en met de juiste single-sign-on instellingen (iSync of SAML/ADFS) kan met direct aangemeld zijn.
Reputatie 5
Badge +8
Binnen ons ziekenhuis hebben we wel de authenticatie, waardoor we via een link op het portaal direct naar 'mijn cursussen' van iQualify gaan. Dit werkt prima.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring