Vraag

Status leerperiode iQualify - verwijderde gebruikers meetellen of niet?

  • 7 September 2021
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Graag had ik even willen polsen hoe andere iQualify gebruikers omgaan met het al of niet meetellen van “verwijderde gebruikers” als deelnemers bij een leerperiode.

Bij de start van een leerperiode is de gebruiker immers uitgenodigd en heeft deze de leerperiode al of niet gestart/afgerond.  Wanneer de gebruiker uit dienst gaat en zijn account verwijderd is blijft deze wel nog staan onder de deelnemers van de leerperiode.

Op Dashboard van de leerperiode worden bij de status deze gegevens mee geteld. 

Wanneer je aan een hoge of 100% score afgerond wil komen dan kan dit niet tenzij je de verwijderde accounts ook verwijderd onder elke leerperiode gezien deze niet altijd de toets/training gestart zijn of afgerond hebben.

 

Zijn er personen die mij hun aanpak hierrond even willen toelichten?  Welk zijn de pro en contra’s om gebruikers te laten staan of niet?

 

Ik kijk alvast uit naar de reacties.


3 reacties

Badge

Hey Els, 

 

Wij zitten met hetzelfde probleem!

Om op te volgen wat de status/voortgang is van de actieve deelnemers:

° in iedere leerperiode,

° in het “deelnemers” menu, filteren op “groepen”  ==> zodat deelnemers in een lege groep niet meer zichtbaar zijn.

° daarna de filter in “ VOORTGANG” zichtbaar maken zodat je de cijfers hebt onder de 3 categorieën. 

° en dan weer naar een excel om deze opvolging te doen en dit voor al de verschillende leerperioden.

==> KAN NIET DE BEDOELING ZIJN!

Reputatie 5

Hoi @Els Lowette en @gert.pulinx 

De status van de leerperiode toont de status van alle deelnemers die aan de leerperiode gekoppeld zijn. Hetzelfde geldt voor de deelnemerslijst. Dit toont ook de status en resultaten van alle deelnemers die aan de leerperiode gekoppeld zijn. Dat er hierin ook gebruikers getoond worden die inmiddels uit het systeem verwijderd zijn is een keuze waardoor je in sommige gevallen misschien niet het inzicht krijgt dat je zou willen. Tegelijkertijd kan ik ook beargumenteren dat je dit inzicht juist wel wil hebben. In mijn ogen werkt het in ieder geval consistent.

@gert.pulinx de werkwijze die je voorstelt lijkt me inderdaad niet handig. Dat je filtert op gebruikers zonder groepen is een werkwijze die blijkbaar bij jullie inrichting past maar die niet voor alle klanten zal werken. Als het gaat om inzicht in de voortgang vraag ik me af waarom de standaard middelen niet volstaan. Welke informatie heb je nodig en haal je niet uit deelnemersoverzicht binnen iQualify zelf of het excelrapport "Leerperiode voortgangsrapportage”. Daarnaast zijn er nog andere rapportages en voor het inzicht vanuit een specifieke gebruiker over meerdere leerperiodes heen kun je de gebruikersresultaten in het hoofdmenu raadplegen. 

Badge

Goede morgen Thomas,

De “Leerperiode voortgangsrapportage” zou heel handig zijn in het geval dat alle deelnemers hierin opgenomen worden. Momenteel is dit niet het geval voor deelnemers die nog niet gestart zijn.

Hiervoor zou je dan de “studievoorgangrapportage” kunnen gebruiken, maar een pdf maakt het niet eenvoudig om mee te werken bij een overkoepelende opvolging.

En voor langere leerperioden wordt de “Leerperiode voortgangsrapportage” heel onoverzichtelijk aangezien de kolommen niet in volgorde van de leerperiode wordt opgezet. momenteel ben ik niet zeker welke methode er wordt gebruik voor deze volgorde te bepalen.

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring