Beantwoord

Studenten kunnen vragen inzien na het afronden van de toets

  • 20 March 2023
  • 2 reacties
  • 24 Bekeken

Badge

Hallo,

Een docent van ons heeft het volgende aangegeven:
“Ik kwam er laatst bij het nabespreken van de toets achter, ondanks het instellen van de eindtijd van de toets,  dat de studenten de vragen konden meekijken. Ze kunnen ze niet meer aanpassen, maar ze kunnen wel de vragen inzien. Is dit een bug van iQualify?”

Andere docenten reageerden hier op dat het soms wel mogelijk is voor de student en soms niet.

Alle toetsen worden hetzelfde ingesteld. We willen graag dat het niet mogelijk is voor de student om de toets na het maken nog in te zien in de normale toets omgeving (dus niet de STE omgeving). 

Onze vraag: Hoe kunnen we instellen dat studenten de vragen niet meer kunnen inzien na het maken van een toets? 

Ik ben een soortgelijke vraag tegengekomen op het forum (“Toetsresultaat zonder inzage in iqualify”). Maar van het antwoord ben ik niet wijzer geworden. Hopelijk helpt de reactie op deze vraag ons verder. 

 

Alvast bedankt!

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 3 April 2023, 13:34

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Marel,
 

Ik zal hiervoor een ticket aanmaken bij de servicedesk omdat we meer informatie nodig hebben om dit verder te onderzoeken.

Antwoord van de servicedesk: dit heeft te maken met de instellingen van de toets bij de leerperiode.
Zolang de leerperiode open staat kan de student de toets inzien en ook zijn antwoorden op de vragen, het is niet mogelijk om de antwoorden te corrigeren.

Wanneer er bij de toets in de leerperiode de optie 'gecorrigeerde antwoorden:' op 'Tonen na het afronden van de toets' staat, dan zal de student ook zien wat goed was en niet goed was.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring