Vraag

Toetsresultaat zonder inzage in iqualify

  • 26 October 2021
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

Badge

Is het mogelijk dat studenten bij toetsinzage in iqualify alleen het toetsresultaat te zien krijgen en niet de inzage in de vragen?


5 reacties

Reputatie 5

Hallo @veertje_b,

welkom op onze community. Het is niet mogelijk om de vragen te verbergen bij een inzage, wel is het mogelijk om te voorkomen dat de correcte antwoorden getoond worden. Ik weet ook niet precies wat de meerwaarde van een toetsinzage is als je de toets niet mag in zien. Misschien een beetje flauw van mij om het zo te stellen, maar ik ben wel benieuwd wat je precies wil bereiken met zo'n inzage. Is het puur en alleen om het resultaat aan de student te geven?

Badge

Hallo @Thomas de Groot ,

Het is inderdaad de bedoeling de studenten hun resultaten te laten zien zonder dat zij de mogelijkheid hebben de vragen in te zien en te kopiëren. 

mvg, 

vera 

Reputatie 5

Als de toets via de beveiligde STE omgeving gemaakt is dan is het niet nodig om via dezelfde STE omgeving de inzage te faciliteren om de gebruiker het resultaat in te laten zien. Hiervoor kunnen studenten ook op de reguliere omgeving inloggen en onder het kopje Mijn resultaten kijken. Daar wordt het resultaat getoond als dat zo is ingesteld voor de toets. 

Badge

Wordt dit ook getoond indien het toetsresultaat nog niet “definitief” is gemaakt door de docenten? Hiermee bedoel ik wanneer er nog mogelijk vragen uitgehaald worden en er nog een inzage moment volgt voor de studenten zodat zij vragen van commentaar kunnen voorzien? Het betreft dus eigenlijk een tijdelijke eindscore 

Reputatie 5

Als er bij de toets in de leerperiode staat ingesteld: Score tonen: Ja dan wordt deze op de resultaatpagina van de toets getoond én bij mijn resultaten binnen de reguliere toetsomgeving.

Als er bij de toets in de leerperiode staat ingesteld: Score tonen: Nee dan wordt deze niet op de resultaatpagina van de toets getoond én ook niet bij mijn resultaten binnen de reguliere toetsomgeving. Een student kan dan wel zien dat de toets gemaakt is, maar niet het resultaat.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring