Vraag

Toevoegen deelnemers aan een toets

  • 4 February 2020
  • 4 reacties
  • 49 Bekeken

Ik loop tegen de volgende problemen aan bij het toevoegen van deelnemers aan een toets.

 

1.

Ik wil drie klassen toevoegen aan één toets. Ik zoek op klascode, die krijg ik te zien, maar vervolgens moet ik alle deelnemers apart gaan toevoegen (natuurlijk kan je ze selecteren en dan meerdere tegelijk). Het lijkt mij handiger als je gewoon de hele groep in één keer kunt toevoegen. Het is super dat je elke leerling apart kunt toevoegen voor een herkansing, maar nu werkt het vertragend

2.

Ik voeg drie klassen toe. Eerst de eerste klas, ik schuif alle studenten in het vakje ‘ deelnemers die toegevoegd moeten worden’ . Nu wil ik gelijk de volgende klas daaraan toevoegen zonder dat ik op opslaan hoef te klikken, en dat kan dus niet.

Als ik klas 1 toevoeg en niet opsla, zoek naar de volgende klas, dan zijn de studenten van klas 1 er weer uit.  En kan ik die dus weer opnieuw toevoegen.

Kortom, ik wil drie klassen één voor één kunnen toevoegen, en dan kunnen opslaan.

Is dat mogelijk?

 

 


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Wat veel gebruikers missen bij het selecteren van een grote groep studenten uit een groep is wat er helemaal aan de rechter kant van het beeldscherm gebeurt.  Daar komt bij grote groepen een "liftje".  Als je dat, na het omlaag scrollen in het selectievak links, omlaag schuift, kan je wel de laatste student van de groep selecteren.

Met vakbekwame groet, 

 

Marcel van Brunschot 

 

Reputatie 5

Ik heb het zelf nog even getest. Punt 1 is een bug. In sommige situaties kun je alle gebruikers in de linker kolom selecteren. Het blijkt echter dat soms de laatste gebruiker niet getoond wordt. Als je vervolgens op deze wijze alle gebruikers naar rechts verplaatst, blijft er soms toch nog een gebruiker achter in de linker kolom. Ik zal dit als bug registreren.

Ha Thomas,

 

  1. klopt, SHIFT kan je gebruiken, maar zelfs dan is het niet mogelijk om de hele groep te selecteren. Er blijven elke keer drie of vier studenten in het scherm staan, zelf als je dus alles selecteert!!
  2. Ja, zou fijn zijn als dat verandert, plus hele klas in 1 keer toevoegen! Maakt het werken een stuk efficiënter 

Dank voor je reactie!

 

Reputatie 5

Hallo @H. Mooiweer,

 

  1. Uit je vraag maak ik niet op of je dit al weet, maar je kunt als je links alle gebruikers selecteren door de eerste gebruiker te selecteren en de laatste aan te klikken terwijl je SHIFT ingedrukt houdt. Hiermee is het in ieder geval mogelijk om veel studenten toe te voegen zonder ze één voor één te selecteren. Een snellere methode is er nu nog niet.
  2. Dit is helaas niet mogelijk. Ik ben het met je eens dat dit scherm verbeterd kan worden.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring