Beantwoord

Vierkante foto's in training iQualify

  • 22 February 2023
  • 3 reacties
  • 23 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik heb vandaag heel wat foto’s genomen via smartphone in vierkant formaat.
Als ik deze op de computer plaats is dit hetzelfde als op de smartphone.
Echter als ik deze vierkante foto’s upload in iQualify om te gebruiken in een training zijn deze foto’s 90° naar links gedraaid.

Er is echter geen mogelijk om deze te draaien in de mediagalerij? En draaien op de PC om dan te uploaden brengt ook geen oplossing. Blijft hetzelfde.

Is dit een bug?

 

Bedankt

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 28 March 2023, 12:42

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @BDECLERCQ 

Dit is een situatie die wij graag verder willen onderzoeken, daarom zal ik deze vraag doorzetten naar de Infoland servicedesk.
Verdere bevindingen zullen achteraf bij dit community-topic geplaatst worden.

De oorzaak van het probleem blijkt buiten iQualify te liggen.
Als men een foto maakt met een rechtopstaande mobiele telefoon, dan wordt er onder water een instelling vastgelegd die de foto markeert als "geroteerde foto".

Als men een dergelijke foto in zijn originele formaat toevoegt aan een website (een iQualify document is in feite een soort HTML pagina / website), dan wordt die foto weergegeven in de oriëntatie die in de foto zelf is meegegeven.

Er zijn 2 oplossingen:

Men kan de foto met een 3rd party applicatie bewerken om de oriëntatie te wijzigen.
Dat is niet altijd eenvoudig: in mijn favoriete bewerkprogramma (Paint.NET) leidt dat tot de noodzaak om de afbeelding eerst 2x over 90 graden in de ene richting te draaien en vervolgens 1x terug te draaien in de andere richting.

Een eenvoudigere oplossing is foto's altijd met een telefoon in landscape positie te maken - dat komt ook overeen met het formaat en oriëntatie van een foto die men met een klassieke camera maakt.

Badge

Beste,

Ik wou vierkante foto’s proberen om visueel wat mooier te maken. Maar ondertussen neem ik in de normale verhoudingen. Eventueel knip ik ze gewoon bij.. 

Bedankt om mee te kijken alvast

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring