Beantwoord

Zichtbaar maken van versiebeheer voor vragen in iQualify

  • 15 April 2019
  • 3 reacties
  • 163 Bekeken

Docenten hebben de wens om een versiebeheer voor de vragen zichtbaar te maken.

Wanneer een docent of een collega ( 4 ogen principe of neerlandicus) een vraag aanpast, zie je alleen de laatste versie. Men weet dus niet wat er aangepast is.

Is het mogelijk om bij de vraag zelf een knop te tonen waarmee je vorige versies kunt uitdraaien?
Of onder ''statistieken'' zodat er bij het opvragen van vorige versies ook de vorige vraag versie getoond wordt?
icon

Antwoord op het topic Thomas de Groot 16 April 2019, 14:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Badge

Janice,

Het probleem van de statistieken kan je oplossen door bij een aanpassing de statistieken op NUL te zetten. Als de vraag als construct hetzelfde is gebleven, krijg je de vraag of je die op nul wil zetten. Als je dat doet kan je de verschillen in statistieken op versieniveau zien.  

Als je vervolgens als opmerking bijhoud wát er veranderd is, heb je de hele historie bij elkaar. De post-its zijn hiervoor minder geschikt omdat die niet worden gearchifeerd. 

Hoi Thomas,

Helder uitleg. Ik zal aan de docenten doorgeven. Als hun wens blijft, meld ik mij weer.
Reputatie 5
Hoi Janice,

welkom op onze community. Als de nieuwe versie nog niet gepubliceerd is kun je natuurlijk de conceptversie vergelijken met de reeds gepubliceerde versie. Is dat in de meeste scenario's niet voldoende? Met het 4 ogen-principe lijkt het me namelijk ook niet wenselijk dat de vraag gepubliceerd wordt voordat deze gecontroleerd is.

Bij het tonen van vraagversies bij de statistieken loop je nog tegen het probleem aan dat statistieken van meerdere vraagversies gebundeld kunnen zijn. Je kunt in dat geval dus niet een specifieke versie tonen die bij de getoonde statistieken hoort.

Ik weet overigens dat er organisaties zijn die in de post-it een notitie maken wat ze aangepast hebben. Deze notitie is gekoppeld aan de vraagversie en is ook voor andere gebruikers zichtbaar.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring