Training

Dashboard - Dynamische diagrammen over meldingen maken

  • 21 June 2018
  • 3 reacties
  • 2258 Bekeken

Reputatie 7

In deze training leggen we je stap voor stap uit hoe je dynamische diagrammen over meldingen gebruikt en beschikbaar maakt in het portaal. 

Dynamische diagrammen bieden focus op de actuele stand van zaken van je meldingen. Gewoon een statisch overzicht? Zeker niet! Een dynamisch diagram biedt direct mogelijkheden tot het inzien en eventueel opvolgen van meldingen. 

Wil je weten hoe je als (functioneel) applicatie beheerder interactieve diagrammen klaarzet? Neem dan eens een kijkje in deze training.


3 reacties

Reputatie 1
Badge +6

Hoi,

 

ik ben bezig met het instellen van een staafdiagram voor het trenden van het aantal klachten dat is ontvangen van welke leverancier per maand. We gebruiken in het actieformulier een globaal veld (veldtype lijst) waar de leverancier is vermeld, maar deze zie ik niet bij de beschikbare velden of secundaire velden (alleen status, datum verstuurd en meldformulier zijn zichtbaar.)

We gebruiken nog (veel, een stuk of 100) andere velden in het meld en actie formulier en deze zijn ook allemaal niet beschikbaar. 

Waarom zijn de meeste velden niet beschikbaar om een staaf diagram mee te maken en wat zijn de vereisen van een veld zodat deze wel gekozen kunnen worden?

 

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Annette Gerrits

Hoi @AnnetteG,

De velden die je uit de melding wilt gebruiken, dienen opgenomen te zijn als kolom in het publieke filter dat je voor het diagram gebruikt. Misschien moet je het veld nog toevoegen?

Reputatie 1
Badge +6

Hoi @Inge Kuijpers ,

dat bleek inderdaad het trucje te zijn wat ik miste. Dankjewel!

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring