Vraag

Eisen aan een zakkaart/document voor in iProva search

  • 13 June 2019
  • 4 reacties
  • 227 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Hoi

Bij het inrichten van de iProva search app blijkt dat niet alle documenten goed leesbaar zijn. Inmiddels hebben we geconcludeerd dat een document in staande afdrukstand en in Word gemaakt (en in PDF getoond) het beste leesbaar is op een mobiele telefoon. Een document wat in HTML is opgesteld blijkt niet prettig leesbaar.

Wat is jullie ervaring?
-HTML of PDF?
-Letterype: grootte

Hoor het graag. Alle suggesties zijn van harte welkom.

Hartelijk dank alvast, Sasja Plak

4 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Iemand?
Reputatie 7
Hoi Sasja,

Zou je misschien een screenshot kunnen delen, zodat we goed kunnen zien wat het probleem is?

Dank
Reputatie 1
Badge +2
Waarvan precies? Ik vroeg me gewoon af wat jullie voor richtlijnen hebben voor het opstellen van een zakkaart.
Reputatie 1
Hallo @s.plak,

In principe hebben we het voor Vrijweb en gestructureerde documenten (HTML) zo gemaakt dat deze optimaal in de searchapp worden weergegeven. In deze documenten zijn tabellen weer te geven en voor grote tabellen kan er horizontaal en verticaal gescrolt worden.

Ik vraag me hierbij af waarom jullie specifiek de html documenten niet optimaal vinden.

We hebben natuurlijk ook nog interactieve documenten. Dit documenttype is bij uitstek geschikt voor mobiele weergave, ook in de apps. Lettertype, lettergrootte, regelafstand etc. zijn daarvoor geoptimaliseerd. In de nieuwe editor voor interactieve documenten komt zelfs een preview mogelijkheid voor de mobiele weergave zodat je bij het maken van het document al kunt zien hoe het zich zal gedragen op een mobiele telefoon.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring