Hoi Sanne,
Wij gebruiken de Capture App in onze organisatie, aantal zaken op een rij om rekening mee te houden:
- Elk veld is een pagina. Bij complexe meldtypen kan het dus nodig zijn om het proces op te knippen in een initiele melding, en een aanvulling op een melding. Dan voorkom je dat de melder ontmoedigd raakt om een mobiele melding te maken. Dit betekent wel dat de melder daarna de melding via de PC moet aanvullen.
- Bestaande meldingen zijn niet te raadplegen of aan te vullen via de app. Het is echt alleen ‘verzenden en vergeten’ via de app.
- Toen wij er mee aan de slag gingen konden ‘vink vakjes’ niet worden gebruikt. We hebben toen alles moeten omzetten naar lijsten met ja/nee, om bijv. in voorwaardelijke secties te gebruiken.
- Voorwaardelijke secties zijn minder uitgebreid dan op de webpagina, waardoor je mogelijk niet de filters kunt toepassen zoals je dat in het reguliere formulier doet.
Het is een handige aanvulling, maar onthoud vooral dat het formulier kort en krachtig moet zijn om het goed te kunnen gebruiken, anders wordt het te ingewikkeld/lang voor op de mobiele telefoon.
Succes!
Hallo Bgood,
Bedankt voor jouw reactie. Hiermee bevestig je ons besluit om het mobiele formulier voor deze incidentmeldingen niet te gaan inzetten. Ik struikelde inderdaad over de voorwaardelijke secties en de complexiteit van het bestaande meldformulier dat we wilden “na”bouwen. We gaan ons later nog eens beraden op de inzet van de app.
Hartelijke groet, Sanne
Hoi Sanne,
Wij gebruiken de Capture App in onze organisatie voor meldingen incidenten cliënten. Jammer dat er geen koppeling met ONS van Nedap (elektronisch cliëntendossier) mogelijk is waardoor de melder zelf de naam van de cliënt moet invoeren i.p.v. dat deze opgehaald kan worden vanuit ONS. Dit stuit op veel weerstand vanuit de groep coördinatoren. Deze werkwijze is foutgevoelig.
Dat probleem kwam ik ook tegen sbakker. Fijn dat je het nog aanstipt. Juist in een mobielformulier zou die koppeling een uitkomst zijn.