Etiquette regels search app

  • 14 August 2023
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Badge +4

Met de search app zijn de documenten op een telefoon overal en altijd te raadplegen. Prachtig natuurlijk. Nu wordt het ook makkelijk om documenten te delen met anderen bijv via whatsapp, met interne en externen. 

Zijn er organisaties die etiquette regels hebben opgesteld over het gebruik van de app en het delen van documenten? Zo ja, zou ik die mogen inzien?

Ik ben namelijk benieuwd of hier mogelijk juridische haken en ogen aan zitten

 

groet Herma


2 reacties

Badge +1

Hoi Herma,

via de search app documenten delen met externen gaat niet denk ik.

als wij delen moet degene waarmee gedeeld wordt altijd nog inloggen met een athenticator.

gr

Reputatie 5
Badge +5

@herma

Het klopt wat @htesser58 aangeeft: als je de Search App gebruikt, dan heb je daarvoor een Zenya account nodig.

Dat is voor het delen van documenten met externen niet zo handig - zij zouden dan eerst geregistreerd moeten worden.
Daar is een oplossing voor, zie Hoe deel ik (een set) documenten met externen? | Infoland Community

Je kunt vanuit die set van gedeelde documenten ook verwijzingen naar specifieke documenten aanbieden. Een goed voorbeeld is het feit dat Infoland de Community trainingen in Zenya DOC beheerd, via een webshare naar buiten brengt en vervolgens per Community topic aan een specifiek webshare document verbinden.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring